Q. အခုေခတ္မွာ မိႈင္းအမ်ဳိးမ်ဳိးနဲ႔ တိုက္ေနတဲ့အခါက်ေတာ့ လူတစ္ေယာက္ရဲ႕တန္ဖိုးက ေပ်ာက္ဆံုးေနသလိုမ်ဳိး ျဖစ္ေနတယ္။ လူ႔တန္ဖိုးကို ထည့္မတြက္ေတာ့ဘူး။ လူမ်ဳိးေရး၊ ဘာသာေရးနဲ႔ မိႈႈင္းတိုက္ေနတဲ့သူကလည္း တျခားလူမ်ဳိးျဖစ္တဲ့အတြက္၊ တျခား ဘာသာ၀င္ျဖစ္တဲ့အတြက္ ခြဲျခားဆက္ဆံမႈအမ်ဳိးမ်ဳိးေတြ ေျပာဆို ၀ါဒ ျဖန္႔ေနေတာ့ လူတစ္ေယာက္ရဲ႕တန္ဖိုးေပ်ာက္ေနတယ္။ လူတစ္ေယာက္ရဲ႕တန္ဖိုးကို နားလည္မွ၊ လူကို လူလို႔ျမင္ၿပီး လူသားအခ်င္းခ်င္း တစ္ေယာက္နဲ႔တစ္ေယာက္ ကူညီေဖးမႏိုင္ၾကမယ္ မဟုတ္လား အစ္ကို။
A. ဟုတ္ၿပီ။ အဲဒီေတာ့ ႏွစ္ပိုင္းေျပာမယ္။ (၁)အခ်က္က အသိအမွတ္ျပဳမႈရယ္၊ (၂)အခ်က္က တစ္ေယာက္နဲ႔တစ္ေယာက္ အျပန္အလွန္ ေဖးမကူညီမႈရယ္။
(၁)အခ်က္ အသိအမွတ္ျပဳမႈဆိုတဲ့ေနရာမွာ ကိုယ္ဟာ ဘယ္ ဘာသာ၀င္ျဖစ္ပါေစ၊ ဘယ္လူမ်ဳိးပင္ျဖစ္ပါေစ၊ ကိုယ္ေရာက္ေနတဲ့အရပ္မွာ အက်ယ္ျပန္႔ဆံုး ကိုယ္စားျပဳမႈရွိရမယ္။ ေသခ်ာစဥ္းစားၾကည့္လိုက္။ လူတစ္ေယာက္က A ဆိုတဲ့ လူမ်ဳိးျဖစ္ေနတယ္။ ကိုးကြယ္တဲ့ ဘာသာက ကႀကီးဆိုတဲ့ဘာသာကို ကိုးကြယ္တယ္ ထားပါေတာ့။ သူက သူ႔ရဲ႕လူမ်ဳိး၊ သူ႔ရဲ႕ဘာသာအတြက္ပဲ သူလုပ္တယ္ဆိုရင္ မက်ယ္ျပန္႔သလို ျဖစ္သြားၿပီ။ သူ႔ဘာသာေရးသင္တန္းေက်ာင္းမွာ သူလုပ္ေနတယ္။ သူ႔လူမ်ဳိး တစ္စုအတြက္ပဲ သူသင္ေပးေနတယ္။ မေကာင္းဘူးလားလို႔ေတာ့ မေမးနဲ႔။ ေကာင္းတယ္။ ဒါေပမဲ့ မက်ယ္ျပန္႔ဘူး ျဖစ္သြားၿပီ။ အဲဒီလို မဟုတ္ဘဲနဲ႔ သူဟာ ဘယ္လူမ်ဳိးျဖစ္ျဖစ္၊ ဘယ္ဘာသာျဖစ္ျဖစ္ ကြဲျပားျခားနားတဲ့ ဘာသာ၀င္ေတြကို ကိုယ္စားျပဳတဲ့အလုပ္ကို လုပ္ၿပီ၊ ကြဲျပားတဲ့လူမ်ဳိးေတြကို ကိုယ္စားျပဳတဲ့အလုပ္ကို လုပ္ၿပီဆိုရင္ ... ေဟာဒီျပည္ေထာင္စုနဲ႔ပဲ ေျပာပါေတာ့။ ျပည္ေထာင္စုတစ္ခုလံုးအတြက္ သူလုပ္ေနတယ္ဆိုရင္ သူ႔ကိုယ္စားျပဳမႈက ႀကိဳက္ႀကိဳက္မႀကိဳက္ႀကိဳက္၊ က်ယ္ျပန္႔သြားၿပီ။ က်ယ္ျပန္႔သြားၿပီျဖစ္တဲ့အခါမွာ သူေကာင္းရင္ေကာင္း သလို အမ်ားစုက သူ႔ကို လက္ခံယံုၾကည္မႈ၊ အားေပးမႈေတြရွိလာၿပီ။
ျမင္သာတဲ့ ဥပမာပဲေျပာမယ္။ ေဘာလံုးသမား တစ္ေယာက္၊ ေဟာဒီျပည္ေထာင္စုကို ကိုယ္စားျပဳတဲ့အသင္းမွာ ေဘာလံုး ကန္ၿပီဆိုရင္ က်န္တာေတြကိုေမ့သြားၿပီ။ အစ္ကိုတို႔ႏိုင္ငံ မွာ ေဘာလံုး ေရႊေခတ္တစ္ေခတ္ ရွိခဲ့တယ္။ ေဘာလံုးသမား တစ္ေယာက္ဟာ ျမန္မာတိုင္းရင္းသား မဟုတ္ဘူး။ ဒါေပမဲ့ သူ႔ကို လူေတြအားေပးတာက သည္းသည္းလႈပ္ပဲ။ က်န္တဲ့ သူ႔လူမ်ဳိး၊ သူ႔ဘာသာကို လံုး၀ေမ့သြားၿပီ။ သူက ဗဟာဒူး။ ေဂၚရခါးလူမ်ဳိး။ လူေတြက အဲဒါေတြကို လံုး၀ပဓာနမထားေတာ့ဘူး။ ဗဟာဒူးဟာ ငါတုိ႔ရဲ႕အသည္းႏွလံုး။ ငါတို႔ရဲ႕ သူရဲေကာင္းပဲ။ အဲဒီလို ရွိတယ္။ ဆိုလိုတာက သူလုပ္တဲ့အလုပ္က ဘယ္ေလာက္က်ယ္ျပန္႔သလဲ၊ ဘယ္ေလာက္အထိ ကိုယ္စားျပဳႏိုင္သလဲ ဆိုတာေပၚ မူတည္တယ္။ အဲဒါေၾကာင့္ အာဇာနည္ပုဂ္ၢိဳလ္ေတြထဲမွာလည္း လူမ်ဳိးမတူ၊ ဘာသာမတူေတြပါတတ္ၾကတယ္။
ဆိုလိုတာက ဘယ္ႏိုင္ငံျဖစ္ျဖစ္ေနာ္။ အေမရိကန္မွာ လူျဖဴ၊ လူမည္းေတြဟာ ပထမဆံုးကေတာ့ ႏွစ္ဖက္ၾကည့္ၾကတာေပါ့။ အျဖဴဘက္နဲ႔ အမည္းဘက္။ ေနာက္ဆံုးေတာ့ မာတင္လူသာကင္းရဲ႕စကားေတြ က ေသခ်ာစဥ္းစားၾကည့္ရင္ အမည္းဘက္ကခ်ည္း လိုက္ခဲ့တာ မဟုတ္ဘူး။ တန္းတူညီမွ်မႈကိုပဲ သူကေျပာတာ။ အမည္းဘက္ကပဲ နာတယ္၊ အမည္းေတြ သာရမယ္လို႔ ဒီလိုမွ မဟုတ္တာ။ သူ႔ရဲ႕ ငါ့မွာ အိပ္မက္တစ္ခုရွိတယ္ဆိုတဲ့ မိန္႔ခြန္းႀကီးဟာ တစ္ခ်ိန္က်ေတာ့ ဘယ္ေလာက္ၾကက္သီးထ ဖို႔ ေကာင္းသလဲ။ တန္းတူညီမွ်မႈကိုပဲေျပာတာဆိုေတာ့ လူျဖဴေတြက တစိမ့္စိမ့္စဥ္းစားရင္းနဲ႔ ေၾသာ္ ငါတုိ႔ အေမရိကန္ျပည္ေထာင္စုႀကီး တစ္ခုလံုးအတြက္ သူေျပာပါလားဆိုတာ သိသြားေတာ့ သူ႕ရဲ႕ကိုယ္စားျပဳမႈ က က်ယ္ျပန္႔သြားတာ။ ဒီကေန႔ အေမရိကမွာရွိတဲ့ ဘယ္သူမဆို ဘယ္အသားအေရာင္ပဲျဖစ္ျဖစ္၊ ေရႊ႕ေျပာင္းေနထိုင္သူပဲျဖစ္ျဖစ္၊ လူေဟာင္းေတြပဲျဖစ္ျဖစ္ မာတင္လူသာကင္းအေပၚအျမင္ကေတာ့ အင္မတန္ ရွင္းသြားၿပီ။ ဒါဟာ အက်ယ္ျပန္႔ဆံုးကိုယ္စားျပဳမႈနဲ႔ ႀကိဳးစားသြားတာ။ အဲဒီေတာ့ ျပန္ခ်ဳပ္လိုက္မယ္ဆိုရင္ ခြဲျခားဆက္ဆံမခံရဖုိ႔၊ အဲဒီ လူပုဂ္ၢိဳလ္တစ္ေယာက္ဟာ သူ႔ရဲ႕ဥပဓိ႐ုပ္ကို အေစာ္ကားမခံရဖို႔ဆိုရင္ ကိုယ္စားျပဳမႈ အက်ယ္ျပန္႔ဆံုးကို အစြမ္းရွိသမွ် သူလုပ္သင့္တယ္လို႔ ကၽြန္ေတာ္ယူဆတယ္။
အဲဒီလိုမဟုတ္ဘဲနဲ႔ သူက သူ႕လူမ်ဳိးေလးတစ္ခုအတြက္ပဲ၊ သူ႕ေဒသေလး တစ္ခုအတြက္ပဲ၊ သူ႕ဘာသာအတြက္ပဲ သူလုပ္မယ္ဆိုရင္ေတာ့ အဲဒီလူမ်ဳိး၊ ဘာသာ၊ ေဒသကပဲ သူ႔ကို အသိအမွတ္ျပဳမွာေပါ့။ က်န္တဲ့လူေတြက်ေတာ့ သူ႔ကိုၾကည့္တဲ့အျမင္က တစ္မ်ဳိးျဖစ္လာမွာပဲ။ အဲဒါက ကိုယ္စားျပဳမႈအပိုင္း။
ေနာက္တစ္ခုက တစ္ေယာက္နဲ႔တစ္ေယာက္ အျပန္အလွန္ ကူညီေဖးမဆက္ဆံၾကဖုိ႔ဆိုတာမွာ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ရဲ႕အျမင္ေတြက ငါနဲ႔ ဘာတူသလဲ၊ ငါနဲ႔မတူတာ ဘာရွိသလဲဆိုတာကို အမ်ားႀကီး ၾကည့္ေနရင္ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ရဲ႕ အိမ္နီးနားခ်င္းကအစ ျပႆနာရွိသြားလိမ့္မယ္။ အဲဒီေတာ့ ကၽြန္ေတာ္တို႔ၾကည့္ရမွာက လူသားခ်င္း စာနာတယ္ဆိုတဲ့ အပိုင္းမွာ ဘာကိုၾကည့္သင့္သလဲဆိုေတာ့ အျပစ္မရွိတဲ့သူ၊ အျပစ္ကင္းတဲ့သူကို ကာကြယ္ေစာင့္ေရွာက္ရမယ္။ အျပစ္ရွိတဲ့သူကိုေတာ့ တရားအတိုင္း စီရင္ရမယ္။ ဒါပဲလိုတယ္။ ငါ့လူမ်ဳိးမို႔လို႔၊ ငါ့ဘာသာမို႔လို႔ အျပစ္ က်ဴးလြန္ရင္လည္း တရားနဲ႔မစီရင္နဲ႔လို႔ကေတာ့ မရဘူးေနာ္။ အဲဒါကေတာ့ လိုတယ္ဗ်။ အဲဒီေတာ့ အျပစ္မရွိတဲ့သူကိုေတာ့ ဘယ္ ဘာသာ၀င္မို႔လို႔ မရဘူးဆိုရင္ ကၽြန္ေတာ္လည္း သေဘာမတူဘူး။ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ၾကည့္တာက အျပစ္ကင္းစင္ျခင္းနဲ႔ အျပစ္က်ဴးလြန္ျခင္းကိုပဲ ၾကည့္ရမယ္။ အျပစ္ကင္းစင္ တဲ့လူဆိုရင္ လူသားခ်င္းစာနာမႈနဲ႔ ကူညီကာကြယ္ေစာင့္ေရွာက္ၾကရမယ္။
“ ႏိုင္ငံေရးဆိုတာက လူမႈေရးအႀကီးစား၊ လူမႈေရးဆိုတာက ႏိုင္ငံေရး အေသးစားဆိုတဲ့ ကိုမင္းကိုႏိုင္ႏွင့္ေတြ႕ဆံုျခင္း”
Eternal Light Magazine
May 2014
“လူငယ္ႏွင့္ လူထုအက်ဳိး”
Aye Chan Mon# Credit To : Eternal Light Magazine
မိတ္ေဆြဒီလင္႔ https://www.facebook.com/excellencemediaကလစ္ေလးတခ်က္ႏွိပ္လိုက္ရုံျဖင္႔ သတင္းအစုံကို ဖတ္ရမွာပါ ႏိုပ္ဘို႔မေမ႔နဲ႔ေနာ္
Post a Comment