0
(ေဆာင္းပါးရွင္ - အရွင္ပညာသီဟာဘိ၀ံသ (တရားဦးဓမၼစၾကာ))

မၾကာခင္ သႀကၤန္ေရာက္ေပဦးေတာ့မည္။ ေငြဖလားမွာ နံ႔သာေရထည့္ၿပီး သေျပခက္နဲ႔ ပက္ၾကတယ္ဆိုတဲ့ ျမန္မာ့ယဥ္ေက်းမႈကေတာ့ ေခတ္လူငယ္မ်ားအဖို႔ မယံုၾကည္ႏိုင္စရာပံုျပင္ပါ။ ႏွစ္ေဟာင္းမွာတင္ခဲ့တဲ့ အညစ္အေၾကးေတြကို ႏွစ္သစ္မွာ အတာေရနဲ႔ေဆးလို႔လည္း ေျပာင္စင္ဖို႔မျဖစ္ႏိုင္ေတာ့။ မစင္တဲ့အျပင္ ထပ္ၿပီးေတာင္စြန္းထင္းၾကဦးမယ့္ ေခတ္သစ္သႀကၤန္။
ငယ္ႏုစဥ္ စာသင္သားဘ၀က သႀကၤန္အႀကိဳေန႔မွာ မႏၲေလးတစ္ၿမိဳ႕လံုးရွိ အလွျပယာဥ္ သံခ်ပ္မ႑ပ္ ယိမ္းအကေတြနဲ႔ သႀကၤန္မွာေဖ်ာ္ေျဖၾကမည့္ အဖြဲ႕အားလံုး မဟာျမတ္မုနိဘုရားႀကီးအေရွ႕ (၄၅)တာ၀င္းႀကီးကိုပတ္ၿပီး ဘုရားႀကီးကို ဦးတိုက္ကန္ေတာ့ၾကတယ္။ ေန႔လယ္ႏွစ္ခ်က္တီးခ်ိန္ေလာက္ကတည္းက ေစာင့္ၿပီး သံခ်ပ္ဆို ဗိုလ္သခင္ဆရာ၊ အလွျပယာဥ္ဆို ေငြငန္း႐ုပ္ႀကီးနဲ႔ၿမိဳ႕မ၊ ယိမ္းအကအဖြဲ႕ဆို နဂါးမယ္စလို႔ ၾကည့္ခဲ့ရတဲ့ မႏၲေလးသႀကၤန္ကို ျမင္ေယာင္မိပါတယ္။
ဗိုလ္သခင္ဆရာ သံခ်ပ္အဖြဲ႕ကလည္း မဆလေခတ္ရဲ႕ကေမာက္ကမႏိုင္မႈေတြကို သံခ်ပ္ေရာ သ႐ုပ္ေဆာင္ပါ အေတာ္ထိထိမိမိရွိလွတယ္။ ၿမိဳ႕မကေတာ့ ေငြငန္း႐ုပ္ႀကီးရင္ပံုဖြင့္ အေတာင္ျဖန္႔ၿပီး ၀င္လာတာကို အေ၀းကပင္ျမင္ၾကရတာမို႔ " ၿမိဳ႕မလာၿပီ၊ ၿမိဳ႕မလာၿပီ" ဆိုကာ အလုအယက္ တိုးႀကိတ္ၾကၿပီး သႀကၤန္ရနံ႔ေတြနဲ႔ ႀကိဳင္သင္းလွတဲ့သီခ်င္းေတြကို ၿမိန္ၿမိန္ရွက္ရွက္ နီးနီးကပ္ကပ္နားေထာင္ရတာ အေတာ္ခံတြင္းေတြ႕လွပါတယ္။ နဂါးမယ္ယိမ္းကေတာ့ ေရႊမန္းသူအေခ်ာအလွေတြနဲ႔ သီခ်င္းသစ္ေတြ တစ္ႏွစ္တစ္မ်ိဳးမ႐ိုးရေအာင္ တင္ဆက္ကျပ သီဆိုေဖ်ာ္ေျဖၾကတယ္။ ဘုရားႀကီးလာကန္ေတာ့ၾကတာမို႔ အခ်ိန္အတိုင္းအတာအရ အျမည္းသေဘာေပါ့။ သႀကၤန္ရက္ေတြမွာေတာ့ ကိုယ့္ေက်ာင္းနဲ႔နီးတဲ့ ဆုေပးမ႑ပ္မွာ သြားထိုင္ေနလိုက္ရင္ မႏၲေလးတစ္ၿမိဳ႕လံုးက ယိမ္းအလွျပယာဥ္သံခ်ပ္စတဲ့ အဖြဲ႔အားလံုးကို ၾကည့္ရတယ္။ ဗဟိုမ႑ပ္မွာလည္း ယိမ္းအဖဲြ႕ရွိေနေတာ့ ျပန္ဧည့္ခံေပးရတယ္။ အျပန္အလွန္ႏႈတ္ဆက္ၾကနဲ႔ ရင္းႏွီးခ်စ္ၾကည္ျခင္းေတြတိုးလို႔။ ဒါေၾကာင့္ထင္ရဲ႕ မႏၲေလးသူ၊ မႏၲေလးသားေတြဟာ အခ်င္းခ်င္းခ်စ္ၾကတယ္၊ ဇာတိစိတ္ ျပင္းထန္ၾကတယ္။ ခုေတာ့ မႏၲေလးၿမိဳ႕ႀကီးမွာ ျမန္မာရနံ႔အျပည့္ရွိတဲ့သႀကၤန္ကို ေတြ႕ႏိုင္ေတာ့မည္မထင္။ ႐ုပ္သံေတြ၊စာနယ္ဇင္းေတြမွာ ေတြ႕ျမင္ရတာကေတာ့ စီးပြားေရးေၾကာ္ျငာမ်ားနဲ႔ ခမ္းနားထည္၀ါေနတဲ့ မ႑ပ္ေတြကိုသာေတြ႕ျမင္ရၿပီး နန္းဆန္မန္းဆန္တဲ့ သႀကၤန္သီခ်င္းအသစ္ေတြ ပ်ံ႕လြင့္မလာေတာ့တာကို သတိျပဳမိပါတယ္။
သႀကၤန္ခါေရာက္ေလတိုင္း တစ္ေခတ္တစ္ခါက မႏၲေလးသႀကၤန္ကို လြမ္းေမာပါဘိ။ ယေန႔ေခတ္သႀကၤန္ကေတာ့ ၁။ ေရျဖဳန္းေသာသႀကၤန္ ၂။ေငြျဖဳန္းေသာသႀကၤန္ ၃။ စာရိတၱျပဳန္းေသာ သႀကၤန္လို႔ပဲ ဆိုရေတာ့မွာ။ ကိုယ္ျမင္ရသေလာက္ကို ေျပာတာပါ။ အျပင္မွာဆို ဘယ္ေလာက္ကဲၾကမည္မသိဘူးေနာ္ဆိုေတာ့ တရားနာပရိသတ္က "အလြန္ကဲၾကပါတယ္ဘုရား"တဲ့ျပန္ေလွ်ာက္ၾကတယ္။
ျမန္မာလူမ်ိဳးတို႔ရဲ႕ ယဥ္ေက်းမႈကို အေလးကဲတဲ့ ႐ိုးရာသႀကၤန္ပြဲေတာ္ႀကီးကို တိုင္းတစ္ပါးသားတို႔အျမင္တြင္ မူးခ်င္တိုင္းမူး၊ ေဖာ္ခ်င္သေလာက္ေဖာ္၊ ေပၚခ်င္သေလာက္ေပၚ၊ ရမ္းကားခ်င္တိုင္းရမ္းကားတဲ့ ပြဲေတာ္ႀကီးပါတကားလို႔ ျမင္သြားခဲ့ရင္ စင္ၾကယ္ေစရန္၊ ေအးခ်မ္းေစရန္ နိမိတ္ေဆာင္လ်က္ ခ်စ္ၾကည္ရင္းႏွီးခင္မင္စြာ ေရေလာင္းေရပက္ရတဲ့ သႀကၤန္ပံုရိပ္သ႐ုပ္မွန္ကို ကမၻာမွာ တစ္မ်ဳိးထင္ေပေတာ့မည္။ ႐ုပ္သံေတြမွာၾကည့္ဖူးတဲ့ ခ်င္းမိုင္သႀကၤန္ကား အလြန္ယဥ္ေက်းလွပါတယ္။
တာ၀န္ရွိသူမ်ား၊ မိဘလူႀကီးသူမမ်ားမွ ေရျဖဳန္းေသာ၊ ေငြျဖဳန္းေသာ၊ လူငယ္မ်ား အထူးသျဖင့္ အမ်ိဳးသမီးငယ္မ်ား စာရိတၱျပဳန္းေသာသႀကၤန္ႀကီးကို လ်စ္လ်ဴ ႐ႈမေနသင့္ေတာ့ပါ။ စီးပြားေရးဘက္ပဲၾကည့္ၾကည့္၊ စာရိတၱဘက္ကပဲၾကည့္ၾကည့္ ေျမေအာက္ေရနဲ႔ ေရခိ်ဳရွားပါးလာျခင္းကိုပဲ ေထာက္႐ႈျပင္ၾကရမယ့္ အေျခအေနျဖစ္ပါတယ္။ ဘာသာေရး႐ႈေထာင့္ကၾကည့္လွ်င္လည္း ႏွစ္ေဟာင္းကအညစ္အေၾကး ႏွစ္သစ္မွာအတာေရနဲ႔ ဘယ္ေလာက္ပဲေဆးေၾကာေဆးေၾကာ မစင္ၾကယ္ႏိုင္တာကို အားလံုးသိၾကမွာပါ။ ျမန္မာတို႔ရဲ႕ ယဥ္ေက်းတဲ့သႀကၤန္ဆိုတာကလည္း အမည္ခံသက္သက္ ခုတုံးလုပ္ခံထားရသလိုမ်ဳိးႏွယ္ ျဖစ္ေနပါၿပီး။
သတင္းစာမွာ ဖတ္လိုက္ရပါတယ္။ တစ္ႏွစ္တစ္ႏွစ္ အရက္ဂါလန္ေပါင္း ၂၅ သန္းကုန္သတဲ့။ လူဦးေရသန္း ၆၀ မွာ တစ္ႏွစ္အတြင္း အရက္ျဖဳန္းအားက ဂါလန္ ၂၅ သန္းမေသးလွပါ။
ဟိုေရွးယခင္က အလွဴဆိုရင္ မီးခိုးတိတ္ ထမင္းရည္ေခ်ာင္းစီးလို႔ဆိုၾကတယ္။ ခုေတာ့သႀကၤန္ဆိုတာ ယမကာေခ်ာင္းစီးလို႔ ေျပာရေတာ့မွာျဖစ္တယ္။ လူရႊင္ေတာ္ေတြ သံခ်ပ္ထိုးသလို အဲဒါေတြကို ၾကည့္လုပ္ၾကပါဦးဟု ဆိုရမလိုပင္။
ကုမၻာဇာတ္ေတာ္
ဘုရားရွင္က သာ၀တၳိၿမိဳ႕အရက္ပြဲေတာ္တြင္ အမ်ဳိးသမီးမ်ားအရက္ေသာက္ၿပီး တရားပြဲမွာ ေသာင္းက်န္းၾကျခင္းကို ၀ိသာခါေက်ာင္းအမႀကီးက ဘုရားေရွ႕မွာေတာင္ အရွက္မဲ့စြာျပဳရက္ၾကတယ္လို႔ ေလွ်ာက္ထားသျဖင့္ ေဟာၾကားေတာ္မူတဲ့ ဇာတ္ေတာ္ျဖစ္ပါတယ္။
သုရာဆိုတဲ့သူဟာ ေတာေတာင္ေတြမွာ သစ္ဥသစ္ဖုကို လွည့္လည္ရွာေဖြေနသူျဖစ္ပါတယ္။ တစ္ေန႔ သံုးခြဆိုင္သစ္ပင္ႀကီးမွာ အေခါင္းေပါက္ႀကီးရွိၿပီး မိုးေရေတြနဲ႔ ျပည့္ေနပါတယ္။ ဆီးျဖဴ၊ သွ်စ္သွ်ား၊ သဖန္းခါး၊ င႐ုတ္ပိတ္ခ်င္းနဲ႔ ငွက္မ်ားခ်ီလာတဲ့ သေလးစပါးတို႔လည္း ထုိမိုးေရမွာက်ေရာက္ၿပီး စိမ္ရည္လိုျဖစ္ေနပါသတဲ့။ ေနပူေတာ့ အျမႇဳပ္မ်ား ပြက္ထေနပါတယ္။ ေႏြရာသီမွာ ေရဆာၾကတဲ့ ငွက္မ်ားဟာ အဲဒီသစ္ခြၾကားက စိမ္ရည္ကုိ ေသာက္ၾကၿပီး ဖုတ္ခနဲဖုတ္ခနဲ ေျမေပၚက်၊ ခဏၾကာေတာ့ လန္းဆန္းတက္ၾကြစြာနဲ႔ တြန္ျမည္ေပ်ာ္ျမဴးလို႔ ပ်ံသြားၾကတာကို သတိထားမိသတဲ့။
" ဒီအရည္ဟာ အဆိပ္ရည္ေတာ့ မျဖစ္ႏိုင္တန္႔ရာ။ ငွက္မ်ားမွ မေသတာဘဲ။ ငါလည္း ျမည္းစမ္းေသာက္ၾကည့္ဦးမယ္" လို႔ ၾကံၿပီးေသာက္ၾကည့္ေတာ့ လူမွာေသြးလည္ပတ္ႏႈန္းသြက္လက္ကာ လန္းဆန္းတက္ၾကြေပါ့ပါးလာသတဲ့။ အရည္ခ်ည္းေသာက္လုိ႔အားမရ တစ္ခုခုနဲ႔တြဲဖက္ေသာက္တဲ့ ခ်င္ျခင္းျဖစ္ေပၚလာျပန္သတဲ့။ အဲဒါနဲ႔ မူးမူးၿပီးျပဳတ္က်လာတဲ့ငွက္မ်ားကို မီးကင္ကာ တြဲဖက္ေသာက္လိုက္ေတာ့ ဘယ္စည္းစိမ္နဲ႔မွ မလဲႏိုင္တဲ့အရသာကုိခံစားရၿပီး အစြဲႀကီးစြဲသြားပါတယ္။ တစ္ေယာက္တည္း ေသာက္ရတာထက္ အေဖာ္ကေလးနဲ႔ပါ ေသာက္ခ်င္စိတ္ျဖစ္ေပၚလာလို႔ ၀ါးက်ည္ေတာက္နဲ႔ေဆာင္ယူကာ အျမဲ၀င္နားေနက်ေက်ာင္းသခၤမ္းက ၀႐ုဏရေသ့နဲ႔အတူ ငွက္ကင္ေလးကိုက္လိုက္ တစ္က်ဳိက္ေမာ့လိုက္နဲ႔ ၀႐ုဏရေသ့ေရာ သုရာပါ ဘာကိစၥမွမလုပ္ၾကေတာ့ဘဲ ငွက္ကင္နဲ႔သဘာ၀စိမ္ရည္ကိုသာ ေသာက္ေနၾကပါေတာ့တယ္။
ေနာက္ ၀ါးက်ည္ေတာက္မ်ားနဲ႔ ေဆာင္ယူၾကၿပီး ၿမိဳ႕ရြာမ်ားသို႔လွည့္လည္ေရာင္းခ် စီးပြားရွာၾကတယ္။ သစ္ေခါင္းႀကီးထဲက စိမ္ရည္မ်ားကုန္သြားေတာ့ ကိုယ္တုိင္ဆီးျဖဴ သွ်စ္သွ်ားစတဲ့ အမည္ေတြကုိ စုေဆာင္းၿပီး စဥ့္အိုးႀကီးမ်ားနဲ႔စိမ္ကာ သုရာနဲ႔၀႐ုဏတို႔ ကိုယ္တုိင္ပင္ စိမ္ရည္ကိုစီမံၿပီး ေရာင္းခ်ၾကပါတယ္။ ႏိုင္ငံသံုးႏိုင္ငံေလာက္ မင္းနဲ႔ျပည္သူမ်ားအရက္စြဲၿပီး ဘာအလုပ္မွ ဟုတ္တိပတ္တိမလုပ္ၾကေတာ့ ႏိုင္ငံဆင္းရဲသြားတယ္။ သုရာနဲ႔၀႐ုဏတို႔လည္း ထြက္ေျပးခဲ့ရတယ္။
ဗာရာဏသီေရာက္ျပန္ေတာ့ သဗၺမိတၱဘုရင္ႀကီးကို အထူးစိမ္ရည္ စီမံေပးႏိုင္ေၾကာင္း၊ အလြန္အရသာရွိေၾကာင္းေလွ်ာက္ထားၾကၿပီး စဥ့္အိုးႀကီးမ်ားနဲ႔ေဆာင္ရြက္ၾကပါတယ္။ ၾကြက္မ်ား လာမေသာက္ေစရန္ အိုးမ်ားရဲ႕အနီးမွာ ေၾကာင္မ်ားကိုေစာင့္ေစပါတယ္။ အပူရွိန္ေၾကာင့္ စိမ္ရည္မ်ားလွ်ံက်လာရာ ေၾကာင္မ်ားေသာက္ၿပီး လဲက်ၾကတယ္။ ေၾကာင္မ်ားရဲ႕ ႏႈတ္သီးအၿမီးတို႔ကို ၾကြက္မ်ား ကိုက္တာကိုပင္ ေၾကာင္မ်ားမသိႏိုင္ၾက။ ေၾကာင္ေတြေသကုန္ၿပီဟု အထင္ေရာက္ကာ တို႔ႏိုင္ငံကို ေသရည္မ်ားလာေရာင္းခ်သလားဟု ႀကိမ္းေမာင္းၿပီး သုရာနဲ႔၀႐ုဏတို႔ကို ေခါင္းျဖတ္သတ္ပစ္လုိက္ၾကတယ္။ ေၾကာင္မ်ားအမူးေျပလို႔ ႏိုးလာၾကေတာ့ ပိုၿပီးလန္းဆန္းေနတာကုိ ေတြ႕ျမင္ၾကပါမွ ေသရည္မဟုတ္ေၾကာင္းသိၾကၿပီး ဘုရင္နဲ႔မွဴးမတ္တို႔ ေသာက္မယ္လို႔ ခြက္ကိုင္ေနခ်ိန္မွာ "လူသားတို႔ သုစ႐ိုက္တရားေတြက်င့္ၾကရဲ႕လား၊ မိအို၊ ဖအိုတို႔ကို ျပဳစုလုပ္ေကြၽးၾကရဲ႕လား"လို႔ သိၾကားမင္းကၾကည့္႐ႈရာ သဗၺမိတၱဘုရင္နဲ႔ မွဴးမတ္တို႔ အရက္ခြက္မ်ားကိုင္လ်က္ ေသာက္ေတာ့မည္ကုိျမင္ၿပီး တုိင္းႏိုင္ငံႀကီးပ်က္ေတာ့မွာပဲဟု ၾကံေတြးကာ အရက္ရဲ႕ဆိုးျပစ္မ်ားကို လာေရာက္ေဟာေျပာပါတယ္။ သိၾကားမင္းတရားနာၾကားၿပီး စိမ္ရည္အိုးႀကီးမ်ားကို ခြဲပစ္လ်က္ ႏိုင္ငံေတာ္တစ္၀န္းလံုး အရက္ကင္းစင္နယ္ေျမျဖစ္သြားပါတယ္။ ၀ိသာခါဟုေဒသနာေတာ္ကို အဆံုးသတ္ေတာ္မူပါတယ္။
အဲဒီတုန္းက သိၾကားမင္းသည္ ဘုရားအေလာင္း၊ သဗၺမိတၱဘုရင္သည္ အရွင္အာနႏၵာအေလာင္း ျဖစ္ခဲ့ပါတယ္။
ဒါေၾကာင့္ အရက္ကိုအစပ်ဳိးခဲ့သူ သုရာကို အစြဲျပဳၿပီး ယခုအခါအရက္ကို "သုရာ" ေခၚဆိုရျခင္းျဖစ္ပါတယ္။
သႀကၤန္မွာ သိၾကားဆင္းတယ္ဆိုတာ အရက္မေသာက္ၾကဖို႔၊ သုစ႐ိုက္-ေကာင္းတဲ့အက်င့္ေတြ က်င့္ၾကဖို႔၊ မိအို၊ ဖအိုတို႔ကို ျပဳစုလုပ္ေကြၽးၾကဖို႔ကို သတိရေစဖို႔ျဖစ္ပါတယ္။ အခုေတာ့ သႀကၤန္ဆိုတာ ယမကာေခ်ာင္းစီးျဖစ္ေနပါၿပီ။ အျခားႏိုင္ငံေတြနဲ႔ယွဥ္လိုက္ရင္ ႏိုင္ငံခြၽတ္ျခံဳက်ေနျခင္းဟာ စည္းမဲ့ကမ္းမဲ့ အရက္ေသစာေသာက္စားျခင္းလည္း အေၾကာင္းတရားတစ္မ်ဳိးအေနနဲ႔ပါ၀င္မွာပါ။
သို႔အတြက္-
တိုင္း . . . ျမန္ေျပ (ျပည္)ေအးခ်မ္းေစဖို႔ သြန္းေလာင္းတဲ့သႀကၤန္ေရျဖစ္ေစဖို႔ အားလံုးႀကိဳးပမ္းၾကပါစို႔၊ ျပဳျပင္ၾကပါစို႔ဟူ၍သာ။
(ယမန္ႏွစ္ ျမန္မာ့႐ုိးရာမဟာသၾကၤန္ပြဲေတာ္ကာလ က်ဳံးနံေဘး မႏၲေလးသၾကၤန္ျမင္ကြင္း)


Aye Chan Mon# Credit To : Eleven Media Group > ျပန္လည္ မ်ေ၀ျခင္း ျဖစ္ပါသည္



Post a Comment

 
Top