0


အင္ၾကင္းႏိုင္

18.04.2014
ျမန္မာႏိုင္ငံမွာ တကၠသိုလ္ ဆရာဆရာမမ်ားသမဂၢအဖဲြ႕ခ်ဳပ္ေပၚေပါက္လာဖို႔ ဥပေဒအရ အတားအဆီးေတြျဖစ္ေနေပမဲ့ တရား၀င္ ရပ္တည္ လွဳပ္ရွားႏိုင္ဖို႔ ဆက္လက္ေဆာင္ရြက္သြားမယ္လို႔ ဒဂံုတကၠသိုလ္ ဆရာ သမဂၢ အတြင္းေရးမွဳး လက္ေထာက္ကထိ ဦးေဇာ္မ်ဴိးလွဳိင္က ဗီြအိုေအကိုေျပာပါတယ္။ ဒါအျပင္ ဒီကေန႔မွာ ရန္ကုန္တကၠသိုလ္ကို ထုိင္းတကၠသိုလ္ေပါင္းစံုက ဆရာ၊ ဆရာမေတြ ပထမဦးဆံုးအႀကိမ္ လာေရာက္လည္ပတ္ခြင့္ရခဲ့ၾကပါတယ္။ ဒီအေၾကာင္းနဲ႔ ပတ္သက္လို႔ ဦးေဇာ္မ်ိဳးလိႈင္ကို ဆက္သြယ္ေမးျမန္းၾကည့္ပါတယ္။

" အဓိကအခ်က္ကေတာ့ က်ေနာ္တို႔ရဲ႕ လြတ္လပ္ေရးသမုိင္းမွာ ရွိခဲ့တဲ့ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းရယ္၊ ေနာက္ကုလသမဂၢအတြင္းေရးမွဴးခ်ဳပ္ ျဖစ္ခဲ့တဲ့ ဦးသန္႔ရယ္ ကို ဒီတကၠသိုလ္ႀကီး ကေန ေမြးထုတ္ေပးခဲ့ တဲ့ ေက်ာင္းသားေဟာင္းေတြ ျဖစ္တဲ့အတြက္ ဒီတကၠသိုလ္ႀကီးကို သူတို႔ျမန္မာျပည္ေရာက္တဲ့ အခ်ိန္မွာ ရန္ကုန္ေရာက္တဲ့အခ်ိန္မွာ လာလည္ခ်င္တာ။

ေနာက္တခ်က္က က်ေနာ္တို႔ ဒီမွာ ဆရာသမဂၢေတြ ဖြဲ႔ထားၿပီဆိုေတာ့ ဆရာသမဂၢေတြရဲ႕ လႈပ္ရွားမႈေတြ ရယ္ ေနာက္ေနာင္ ပညာေရးေဆြးေႏြးပြဲ၊ ဖလွယ္ပြဲေတြမွာ က််ေနာ္တုိ႔ အဆက္အသြယ္ရခ်င္လို႔၊ လူခ်င္း စေတြ႔ၾကတဲ့ သေဘာပါ။"

ေတြ႔ဆံုတဲ့ေနရာမွာ အခက္အခဲတခ်ိဳ႕ ရွိခဲ့တယ္ လို႔ ဦးေဇာ္မ်ိဳးလိႈင္ က ေျပာျပပါတယ္။

"က်ေနာ္တို႔ တကၠသိုလ္ဆရာအသင္းေတြမွာ အသင္းရံုးခန္း ရွိတယ္။ တခ်ိန္တုန္းက ရွိခဲ့တယ္။ ရန္ကုန္တကၠသိုလ္ထဲမွာ UPAကလပ္ဆိုတာ ရွိခဲ့တယ္။ အဲ့ဒီ့ေနရာကိုလည္း က်ေနာ္တို႔က အခု ျပန္ေတာင္းေပမဲ့ မရခဲ့ဘူးခင္ဗ်။ မရေတာ့ က်ေနာ္တို႔မွာ ဒီဧည့္သည္ေတြကို လမ္းေပၚမွာပဲ ဧည့္ခံလိုက္ရတယ္။ ေတြ႔ဆံု လိုက္ရတယ္။ အလုပ္သမားဥပေဒအရ ဆရာသမဂၢေတြကို ဖြဲ႔စည္းႏုိင္ခဲ့ေပမဲ့ တကၠသိုလ္ေက်ာင္းအာဏာပိုင္ေတြက က်ေနာ္တို႔ ဆရာအသင္းေတြကို ဆရာသမဂၢေတြကို လံုးဝ အသိအမွတ္မျပဳပါဘူး။ မျပဳတဲ့အတြက္ က်ေနာ္တို႔မွာ ဒီ ပညာေရးျပဳျပင္ေျပာင္းလဲမႈ တိုးတက္ေစခ်င္တဲ့ ေစတနာ တခုတည္းနဲ႔ က်ေနာ္တို႔ ရပ္တည္ေနရတာ ဆိုေတာ့ က်ေနာ္တို႔ ဧည့္ဝတ္မေက်ခဲ့ႏုိင္လိုက္ဘူးေပါ့ဗ်ာ။"

ဆက္ၿပီးေတာ့လည္း တကၠသိုလ္ဆရာ၊ ဆရာမမ်ားအဖြဲ႔ခ်ဳပ္ ျဖစ္လာဖို႔ ဥပေဒအရ အခက္အခဲေတြ ရွိေနတယ္လို႔ အခုလိုရွင္းျပပါတယ္။

"အခု က််ေနာ္တို႔ လက္ရွိဖြဲ႔ထားတဲ့ အေနအထားဆိုရင္ အလုပ္သမား ဥပေဒအရဆုိရင္ က်ေနာ္တို႔ ဟို သေဘာၤသားမ်ား ဆိုရင္ သူ႔မွာ နယ္ပယ္အကန္႔အသတ္ ခက္ခဲတဲ့အတြက္ တခါတည္း တုိက္ရိုက္ ဖက္ဒေရးရွင္းအဆင့္ကို ဖြဲ႔ႏိုင္တယ္ဆိုၿပီး ဥပေဒက ခြင့္ျပဳထားတယ္။

ဥပမာ က်ေနာ္တို႔ တကၠသိုလ္ဆရာေတြက်ေတာ့ တကၠသိုလ္ဆိုတာ တၿမိဳ႕နယ္မွာ အလြန္ဆံုးရွိ တစ္ေက်ာင္းေပါ့ခင္ဗ်ာ။ ဥပမာ က်ေနာ္တုိ႔ ဒဂံု အေရွ႕ပိုင္းၿမိဳ႕နယ္မွာဆိုရင္ က်ေနာ္တို႔ ဒဂံုတကၠသိုလ္တစ္ခုတည္းရွိတယ္။ ဒီလိုပဲ သန္လ်င္ၿမိဳ႕နယ္မွာဆိုရင္လည္း အေရွ႕ပိုင္းတကၠသိုလ္တခုတည္း အဲ့ေတာ့ တကၠသိုလ္ရွိတဲ့အဖြဲ႔တဖြဲ႔က တျခားအဖြဲ႔နဲ႔ေပါင္းဖို႔ရာဆိုတာက တၿမိဳ႕နယ္တည္းမွာ အရင္ဆံုး ၿမိဳ႕နယ္အဖြဲ႔ ဖြဲ႔မယ္ဆိုေတာ့ က်ေနာ္တို႔က ဒီတဖြဲ႔ပဲရွိေတာ့ ဘယ္လို မွ တျခားအသင္းနဲ႔ေပါင္းစပ္စရာ အေၾကာင္းမရွိေတာ့ဘူး။ ဆိုေတာ့ က်ေနာ္တုိ႔က ၿမိဳ႕နယ္ အဆင့္အဖြဲ႔လည္း မေရာက္၊ ၿမိဳ႕နယ္အဆင့္အဖြဲ႔လည္း မေရာက္တဲ့ အတြက္ ၿမိဳ႕နယ္ အခ်င္းခ်င္းေပါင္းလို႔ကလည္း ဆက္ၿပီးေပါင္းလို႔ မရေတာ့တဲ့အတြက္ ဥပေဒရဲ႕ အားနည္းခ်က္ ေတြေၾကာင့္ က်ေနာ္တို႔က ရုတ္တရက္ လက္ရွိအေနအထားမွာ ေပါင္းဖို႔ ခက္ေနတာေပါ့။

ဥပေဒ အခ်က္အလက္ေတြလည္း မျပင္ႏုိင္ေသးရင္လည္း က်ေနာ္တို႔ မတတ္သာပါဘူး။ က်ေနာ္တုိ႔ ဖမ္းရင္လည္းခံမွာပါ။ လာမယ့္ ေက်ာင္းဖြင့္ရာသီမွာ က်ေနာ္တို႔ ဖက္ဒေရးရွင္း အဆင့္ေရာက္ေအာင္ က်ေနာ္တို႔နည္း က်ေနာ္တို႔ ဟန္နဲ႔ ႀကိဳးစားမွာပါ။ ဥပေဒပါ အခ်က္အလက္ေတြကို ခ်ဳိးေဖာက္လို႔ က်ေနာ္တုိ႔ ဖက္ဒေရးရွင္းဖြဲ႔တာဟာ တရားမဝင္ဘူးဆိုရင္လည္း က်ေနာ္တို႔ ခံပါမယ္။ က်ေနာ္တို႔ ဆက္ၿပီးေတာ့ ႀကိဳးစားမွာပါ။ ဒီအတုိင္းပဲ က်ေနာ္တို႔ တႏိုင္လံုးအဆင့္အထိ ေရာက္ေအာင္ ႀကိဳးစားမွာပါ။ "

ေမး။ ။ ဆရာတို႔ တကၠသိုလ္ဆရာ၊ ဆရာမေတြရဲ႕ အသင္းအဖြဲ႔ေတြ ကေနၿပီးေတာ့ ဖက္ဒေရးရွင္းအဖြဲ႔ႀကီးတခုျဖစ္လာရမယ့္ကိစၥ ဘယ္ေလာက္ အထိ အေရးပါမလဲ။ ဘယ္လိုအက်ိဳးသက္ေရာက္မႈ ေတြ ျဖစ္လာႏုိင္မလဲရွင့္။

"က်ေနာ္တို႔ လက္ရွိဆိုရင္ သၾကၤန္မတိုင္ခင္ၿပီးသြားတဲ့ လႊတ္ေတာ္ မွာဆိုရင္ အမ်ိဳးသားပညာေရးဥပေဒၾကမ္း ဆိုတာကို ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ကေန အတည္ျပဳလုိက္တယ္။ အဲ့ဒီ့အထဲမွာဆိုရင္ ေက်ာင္းသားေတြ၊ ဆရာေတြ၊ အဓိက State Holders ေတြရဲ႕ ဆႏၵ လံုးဝ ခံယူျခင္း မရွိပဲနဲ႔ ဒီဥပေဒၾကမ္းႀကီးကို အတင္း အတည္ျပဳခဲ့တယ္။ ဒီဥပေဒၾကမ္းႀကီးဟာ က်ေနာ္တို႔ ျမန္မာႏိုင္ငံရဲ႕ အေရးႀကီးတဲ့ အနာဂတ္တခုပဲဗ်။ ဘာျဖစ္လို႔ ဒီဥပေဒကို က်ေနာ္တို႔ ဆရာသမဂၢေတြ ကန္႔ကြက္ခဲ့ရတယ္။ ဘာေၾကာင့္ ကန္႔ကြက္ခဲ့လဲဆိုေတာ့ အမ်ိဳးသားပညာေရး ေကာင္စီဆုိတာခ်ည္း ပါေနတယ္။ ဒီဥပေဒထဲမွာ။ အမ်ိဳးသား ပညာေရးေကာင္စီရဲ႕ ဥကၠ႒ရာထူးကို ဒုသမၼတ တစ္ဦး ဦးလို႔ သူတို႔က သတ္မွတ္ထားၿပီးေတာ့ အဖြဲ႔ဝင္ေတြက ဝန္ႀကီးဌာနအသီးသီးက ဝန္ႀကီးမ်ား ျဖစ္ပါတယ္။

အဲ့ေတာ့ ဒီလိုဝန္ႀကီးေတြက က်ေနာ္တို႔ရဲ႕ ပညာေရးအေပၚမွာ အမ်ိဳးသား ပညာေရးကာင္စီ ဆိုၿပီးေတာ့ လာၿပီး အုပ္မိုးထားမယ္ဆိုရင္ ပညာေရး လြတ္လပ္ခြင့္ လံုးဝ မရႏုိင္ေတာ့ပါဘူး။ အဲ့လိုမရႏုိင္ေတာ့ဘူး ဆိုရင္ ေခတ္အဆက္ဆက္ အစိုးရကေနၿပီးေတာ့ လႊမ္းမိုးခဲ့တဲ့အတြက္ က်ေနာ္တုိ႔ ပညာေရး နိမ့္က်ေနတာဟာ ကမာၻနဲ႔ယွဥ္လုိက္ရင္ အင္မတန္ ရွက္ဖြယ္ေကာင္းေအာင္ နိမ့္က်ေနၿပီ ဆိုတာလည္း အားလံုးအသိပဲ။ အေႏွးနဲ႔အျမန္ဆိုသလို က်ေနာ္တို႔ တုိင္းျပည္ နိမ့္က်ေနတဲ့ စီးပြားေရး၊ လူမႈေရးေတြကို ပညာေရးကေန ပံ့ပိုးေပးၿပီးေတာ့ တိုးတက္ျဖစ္ထြန္းေအာင္ ပံ့ပိုးတဲ့ေနရာမွာ က်ေနာ္တို႔ကေန တတပ္ တအား ပါဝင္ႏုိင္ မွာျဖစ္ပါတယ္။ အဲ့တာေၾကာင့္ က်ေနာ္တို႔ ဆရာေတြ အားေကာင္းဖို႔ဆိုတာ တိုင္းျပည္ အားေကာင္းဖို႔ပဲ ျဖစ္ပါတယ္ခင္ဗ်။

ဒဂံုတကၠသိုလ္ဆရာသမဂၢအတြင္းေရးမွဳး လက္ေထာက္ကထိ ဦးေဇာ္မ်ဴိးလွဳိင္ကို ဗီြအိုေအက ဆက္သြယ္ေမးျမန္းခဲ့တာပါ။
ရန္ကုန္တကၠသိုလ္ကို ထုိင္းတကၠသိုလ္ေပါင္းစံုက ဆရာ၊ ဆရာမေတြ ပထမဦးဆံုးအႀကိမ္ လာေရာက္လည္ပတ္ၿပီး တကၠသိုလ္ ဆရာဆရာမမ်ားအသင္း (ျမန္မာျပည္)ရဲ႕ ဆရာဆရာမေတြနဲ႕ေတြ႕ဆံု။ ( သတင္းဓာတ္ပံု - ကိုေအာင္ပန္ FB)

Aye Chan Mon# Credit To : VOA > ျပန္လည္ မ်ေ၀ျခင္း ျဖစ္ပါသည္

Post a Comment

 
Top