0

ေလာကရဲ႕ ဆန္းၾကယ္ေထြျပားတဲ့ အျဖစ္ေတြက ကၽြန္မတို႔ မိသားစုကို တို႔ထိ က်ီစယ္သြား တယ္။ စစ္အာဏာရွင္ စနစ္ေအာက္မွာ ႏုိင္ငံေရး အက်ဥ္းက် မိသားစုအျဖစ္၊ ဒုကၡသည္အျဖစ္ ဘ၀ႏွစ္မ်ိဳးကို ကၽြန္မ ရင္ဆုိင္ခဲ့ရတယ္။ “ေလာကဓံက လူတစ္ေယာက္ ခံႏုိင္႐ံုေလာက္ပဲ ေပးတယ္”လို႔ လူႀကီးတစ္ေယာက္က ကၽြန္မကုိ ႏွစ္သိမ့္ဖူးပါတယ္။ တကယ္တမ္းေတာ့လည္း ေလာကဓံကုိ ခံႏုိင္ရည္ရွိေအာင္ ကာယကံရွင္က အရင္ဆံုး ႀကိဳးစားရတာပါ။
ကၽြန္မတုိ႔ မိသားစု အႏွစ္ ၃၀ နီးပါး ေနထုိင္ခဲ့ရာ သဃၤန္းကၽြန္း ဆ-ခ ၿခံႀကီးဟာ ကၽြန္မတို႔ ေမာင္ႏွမေတြကို ရင္းႏွီး ေႏြးေထြးေစခဲ့ပါတယ္။ ေဖေဖ ကိုကိုးကၽြန္းက လြတ္လာၿပီး ေနာက္ပိုင္း လြတ္ေျမာက္သူရဲ႕ မိသားစုဘ၀ကို စတင္ တည္ေထာင္ ေနထုိင္ခဲ့ရတဲ့ ေနရာဆို မွားမယ္ မထင္ပါဘူး။ သီးပင္စားပင္ အပင္ရာေက်ာ္ရွိတဲ့ ၿခံႀကီးထဲမွာ ေမတၱာရွိရင္ အိမ္ျဖစ္တယ္ဆုိတဲ့ စကားအတုိင္းပါပဲ။ ေျမစုိက္တဲႀကီးထဲမွာ ကၽြန္မတို႔ မိသားစု ပူးပူးကပ္ကပ္ တိုးတိုးေ၀ွ႔ေ၀ွ႔ ေနထုိင္ခဲ့ရတဲ့ ေမတၱာအိမ္ပါ။
အိုးပိုင္ အိမ္ပိုင္ဆုိတဲ့ အသိက ကၽြန္မတုိ႔ကို စိတ္ခြန္အား ျဖစ္ေစပါတယ္။ အိမ္လခ အတြက္ ကၽြန္မတို႔ မပူခဲ့ရဘူး။ အိမ္ရွင္နဲ႔ အဆင္ေျပပါ့မလားဆိုတဲ့ အေတြး ကၽြန္မတို႔ မေတြးခဲ့ပါဘူး။ ကိုယ့္ၿခံ ကိုယ့္၀န္းေလးထဲမွာ ကိုယ့္သေဘာ ကိုယ့္စိတ္ႀကိဳက္ ေနထုိင္ႏုိင္ ခဲ့ပါတယ္။
မိုးကုန္ခါနီးေလာက္ဆို ေဖေဖက ဘူးမ်ိဳးေစ့ေတြ ခ်ထားပါတယ္။ ဘူးပင္ေပါက္ေလး ေတြကို ခုိင္ခံ့တဲ့ ေျမေပါင္မွာ သဘာ၀ေျမၾသဇာေကၽြးၿပီး စိုက္ပါေတာ့တယ္။ ေရရွားတဲ့ ေနရာမုိ႔ ေရခ်ိဳးတုိင္း ေျမေပါင္နားမွာ ကၽြန္မတို႔ကို ေဖေဖ ေရခ်ိဳးခိုင္းတာကိုလည္း မွတ္မိေနပါတယ္။
ရာသီအလိုက္ ပြင့္တတ္တဲ့ ပန္းေတြထဲမွာ ၿခံေထာင့္က ဆိတ္ဖလူးပန္းပင္ႀကီးကိုလည္း ကၽြန္မ မေမ့ႏုိင္ခဲ့ဘူး။ မနက္ေ၀လီေ၀လင္းမွာ ပန္းထေကာက္ ႏွီးႀကိဳးနဲ႔ ပန္းသီၿပီး ပန္းေရာင္းတဲ့ ကၽြန္မကို ေဖေဖ့ရဲေဘာ္ေတြက “မိသႏၲာမွာ ဘ၀ရွိတယ္” လို႔ အားေပးတတ္ တယ္။ ဒီစကားရဲ႕ ေလးနက္တဲ့ အဓိပၸာယ္ကို အသက္ႀကီးလာေလ ေလာကဓံနဲ႔ ရင္ဆုိင္ရေလ ကၽြန္မ ပိုသိေလပါ။
ေဖေဖက သူ႔ေခၽြးႏွဲစာေလးနဲ႔ ၀ါးၾကမ္းခင္းကေန သစ္သားခင္းျဖစ္ေအာင္ ႀကိဳးစား ခဲ့ပါတယ္။ အိမ္အမိုးကေတာ့ ဓနိမိုးပါ။ မိုးက်ခါနီး သႀကၤန္ၿပီးတဲ့အခ်ိန္ဆို ကၽြန္မ ေမာင္အလတ္ ဗညားဇင္နဲ႔ ေဖေဖ ပုဆိုးခါးပုံစထဲ ႏွီးစထည့္ အိမ္ေခါင္မိုးေပၚတက္ၿပီး အိမ္မိုးရပါတယ္။ ကၽြန္မနဲ႔ ညီမေလး က ဓနိပ်စ္ေတြ ယူေပးရပါတယ္။ ေမာင္အငယ္ဆံုး လဂြန္းအိန္ ကေတာ့ အမိႈက္ေကာက္ရတယ္။ ေမေမကေတာ့ ေခါင္းေပါင္းၿပီး ကၽြန္မတို႔အတြက္ ထမင္းၿမိန္ေအာက္ ဖြယ္ဖြယ္ရာရာ ခ်က္ပါေတာ့တယ္။
ကၽြန္မတို႔က တံစက္ၿမိတ္ေလာက္ဆို မတ္တတ္ရပ္ ဓနိမုိးၿပီး ႏွီးခ်ည္တတ္တယ္။ သဘာ၀လုပ္အားနဲ႔ ရင္းႏွီး ေအာင္ ေဖေဖက ကၽြန္မတို႔ ေမာင္ႏွမေတြကို ငယ္ငယ္ ကတည္းက သင္ေပးခဲ့တယ္။ ဒါေၾကာင့္လည္း ဒုကၡသည္ စခန္းထဲက တဲအိမ္ေလးမွာ အင္ဖက္မိုး ရေတာ့ တဲနီးခ်င္း ေတြက အင္ဖက္မိုး ႏွီးခ်ည္ေနတဲ့ ကၽြန္မကို အံ့ၾသေနၾက တယ္။
“ဘ၀ဆိုတာ ကိုယ္ျဖစ္ခ်င္သလို ျဖစ္တာ မဟုတ္ဘူး၊ သူျဖစ္ခ်င္သလို ျဖစ္တာ” ဆုိတဲ့ စကားအတုိင္းပါပဲ။ ကၽြန္မတို႔ အႏွစ္ ၃၀ နီးပါး ေနထိုင္ခဲ့ရတဲ့ ေပ ၁၂၀ ပတ္လည္ ၿခံႀကီး အပါအ၀င္ ဆ-ခ တစ္ရပ္ကြက္လံုးကို ေမခ-မလိခ အိမ္ရာေဆာက္မယ္ ဆိုၿပီး အဖ်က္ခံလိုက္ ရပါတယ္။ ကၽြန္မတုိ႔ကို ေပးတဲ့ ေလ်ာ္ေၾကးက ေမခ မလိခ အိမ္ရာရဲ႕ ၿခံစည္း႐ိုးဖုိးေတာင္ မရွိဘဲ ၿခံတံခါးဖိုးေလာက္ပဲ ေပးခဲ့တာပါ။
ေျမကြက္ အစားေပးတဲ့ ေျမာက္ဒဂံု အေရွ႕ပိုင္းခ႐ို္င္ ရြာသာႀကီး စိတ္က်န္းမာေရးနားကို လိုက္မေနဘဲ ငမိုးရိပ္ေခ်ာင္း မေက်ာ္တဲ့ ေတာင္ဥကၠလာ ၁၀ ရပ္ကြက္ နားမွာ အိမ္ျပန္၀ယ္ဖို႔ ေဖေဖနဲ႔ ေမေမက ႀကိဳးစားခဲ့ပါတယ္။ ေဖေဖက ႏုိင္ငံေရးသမားပီပီ ဘ၀ရပ္တည္မႈကိုပါ ႏုိင္ငံေရး ပါေအာင္ ထည့္စဥ္းစားတယ္။
“၈၈ အေရးအခင္းၿပီး အာဏာ သိမ္းၿပီးေနာက္ပိုင္း ၿမိဳ႕သစ္ေတြေဖာ္၊ တက္ၠသိုလ္ ေတြကို ၿမိဳ႕သစ္မွာတည္ၿပီး လူစု ခြဲတာ၊ ငမိုးရိပ္ေခ်ာင္းတံတား ပိတ္လိုက္တာန႔ဲ ၿမိဳ႕သစ္နဲ႔ ၿမိဳ႕ထဲ အဆက္အသြယ္ ျပတ္ၿပီ၊ ဒါ ပထ၀ီ ႏုိင္ငံေရးအရ န.၀.တ က စဥ္းစားတာ ၿမိဳ႕သစ္တည္ရင္ ၿမိဳ႕အဂၤါရပ္နဲ႔အညီ အရင္လုပ္ေပး ရမယ္၊ ေဆး႐ံုေဆးခန္း ဘယ္မွာ ေဆာက္ေပးလို႔လဲ။
ေန ထိုင္ မ ေကာင္း လို႔ က်န္းမာေရး အေရးေပၚ အေျခ အေနဆို လမ္းမွာတင္ အသက္ ထြက္မယ္၊ သဃၤန္းကၽြန္း စံျပေဆး႐ံု၊ ရန္ကုန္ေဆး႐ံုႀကီး ကုိေရာက္ဖို႔ ၁ နာရီေက်ာ္ ၂ နာရီေလာက္ အခ်ိန္ယူရမယ္၊ လုပ္ငန္းခြင္ သြားႏုိင္ဖို႔ အခ်ိန္ယူရတဲ့အတြက္ နားခ်ိန္ မရွိႏုိင္ေတာ့ဘူး ဒီေတာ့ ဥကၠလာ၊ သဃၤန္းကၽြန္း နားမွာပဲ အိမ္၀ယ္ႏုိင္ဖို႔ စဥ္းစားႀကိဳးစား” လို႔ ဆုိပါတယ္။
ၿမိဳ႕သစ္ရဲ႕ ဒုကၡကို ကၽြန္မတုိ႔ မခံစားခဲ့ရပါဘူး။ ေျမကြက္ အစားရေတာ့ ေဖေဖနဲ႔ ေမေမက ကၽြန္မကို အေမြေပးပါတယ္။ ၁၉၉၆ မွာ ကားေစ်းေတြက် ေျမေစ်းေတြ တက္သြားတဲ့ အခ်ိန္မွာ ေပ ၄၀ x ၆၀ ေထာင့္ကြက္ ေျမနဲ႔ အိမ္ေလးကို ၁၁ သိန္း ေပး၀ယ္တာကို ကၽြန္မ မေရာင္းခဲ့ပါဘူး။ ရန္ကုန္မွာ ဘ၀ ရပ္တည္ႏုိင္ဖို႔ မလြယ္ဘူးဆိုတဲ့အေတြး ကၽြန္မွာ အၿမဲ ရွိပါတယ္။
၁၉၉၈ ေဖေဖာ္၀ါရီ ၁၈ ရက္မွာ ခင္ပြန္းသည္ ႏုိင္ငံေရးမႈနဲ႔ အဖမ္းခံရၿပီး ေ၀းလံေခါင္သီတဲ့ စစ္ကိုင္းတိုင္း ကေလးၿမိဳ႕ ေမာ္လိုက္ေလး အက်ဥ္းေထာင္ကို ျပစ္ဒဏ္ ၁၄ ႏွစ္နဲ႔ အပို႔ခံလိုက္ရပါတယ္။ ေမာ္လိုက္ေလး အက်ဥ္းေထာင္ကို ခင္ပြန္းသည္ အပါအ၀င္ ႏုိင္ငံေရး အက်ဥ္းသား ၁၅ ဦးနဲ႔ ဖြင့္ခဲ့သလို ေထာင္၀င္စာကို ကၽြန္မနဲ႔ စတင္ ဖြင့္လိုက္တာမို႔ ေထာင္ပိုင္ ဗိုလ္သာဦးက “ခင္ဗ်ားကို ဆုေပးမယ္”ဆိုေတာ့ စိတ္ဆိုးဆိုးနဲ႔ ကၽြန္မ ဘုေတာခဲ့ေသး တယ္။ ရန္ကုန္ကေန ကေလးၿမိဳ႕ အက်ဥ္းေထာင္ကို သြားရတဲ့ ခရီးစရိတ္က တစ္ေခါက္သြား ေရႊတစ္က်ပ္သားဖိုး ရွိတာမို႔ ကၽြန္မ အိမ္ေျမကြက္ေလးေပါင္ၿပီး ေထာင္၀င္စာ ေတြ႕ခဲ့ရတယ္။ “လူသာအိပ္တာ အတုိး မအိပ္ဘူး” ဆုိတဲ့ စကားအတုိင္းပါပဲ အတုိးေတြ တက္ၿပီး ကၽြန္မေျမနဲ႔ အိမ္ေလး အေပါင္ဆံုးသြားတယ္။
ခင္ပြန္းသည္အတြက္ ေထာင္၀င္စာခရီး ၈ ႏွစ္၊ ဘ၀တူ ေတြကို အေဖာ္ျပဳေပးတဲ့ ေထာင္၀င္စာခရီး ၂ ႏွစ္၊ ေပါင္း ၁၀ ႏွစ္ခရီးကို ကၽြန္မ ယံုၾကည္ခ်က္ ခြန္အားေတြနဲ႔ ျဖတ္သန္း ခဲ့ပါတယ္။ ဒီမုိကေရစီႏုိင္ငံျဖစ္ဖို႔ ျမန္မာႏုိင္ငံသမုိင္းကို ျပဳျပင္ ဖန္တီးရာမွာ ကူညီအားေပး ေထာက္ခံ ပံ့ပိုးသူအျဖစ္ ကၽြန္မ ပါ၀င္ရမယ္ဆုိတဲ့ ယံုၾကည္ခ်က္ပါ။
ခင္ပြန္းသည္ အျပင္ေလာကေရာက္ၿပီး ၂ ႏွစ္အၾကာမွာ ေခတ္စနစ္က ဒုက္ၡသည္အျဖစ္ ကၽြန္မကို တြန္းပို႔လိုက္တယ္။ ဘ၀လံုၿခံဳမႈအတြက္ ရိကၡာနဲ႔ သိကၡာ လဲခဲ့ရတာ ထိုင္းႏုိင္ငံ ႏုိ႔႔ဖိုးဒုက္ၡသည္ စခန္းမွာ ၄ ႏွစ္ခြဲ ၾကာခဲ့ပါတယ္။ ျမန္မာျပည္ ျပန္ေရာက္တဲ့ အခ်ိန္မွာ ကၽြန္မတို႔ ေနစရာအိမ္ မရွိခဲ့ပါဘူး။ ၅၉ ႏွစ္ ျပစ္ဒဏ္က်ခံခဲ့ရတဲ့ ႏုိင္ငံေရး အက်ဥ္းသားေဟာင္း ကိုေအးေအာင္ မိဘေတြက သူတုိ႔အိမ္ အပိုရွိရာ ေတာင္ဒဂံုမွာ ေနထုိင္ခြင့္ျပဳခဲ့ပါတယ္။ ေရရွည္မွာ အိမ္ပိုင္မရွိတဲ့ ကၽြန္မတုိ႔အတြက္ အိမ္ငွားေနမွ ျဖစ္မယ္ဆိုၿပီး သီတင္းကၽြတ္ ၿပီးတာနဲ႔ အိမ္ငွားဖို႔ ႀကိဳးစားပါေတာ့တယ္။
အိမ္လခေတြကေတာ့ ေတာင္ဒဂံုၿမိဳ႕သစ္ ၁၈ ရပ္ကြက္ ၂၀ ရပ္ကြက္မွာေတာင္ တစ္လ ၆ ေသာင္း အနိမ့္ဆံုး ျဖစ္ၿပီး ပြဲခတစ္လစာေပး အိမ္စာခ်ဳပ္ ခ်ဳပ္ရတာမို႔ အိမ္ငွားခ ေစ်းမ်ားရင္ မ်ားသလုိ ပြဲခပါ ေစ်းမ်ားေနပါတယ္။ အိမ္ငွားေတြရဲ႕ ဒုကၡထဲမွာ ၆ လတစ္ႀကိမ္ စာခ်ဳပ္ၿပီးတာနဲ႔ ပြဲစားက ပြဲခအသစ္ရေအာင္ အိမ္ရွင္ကို တြန္းအားေပးတတ္တယ္တဲ့။ “ခု အိမ္ငွားေတြက ညစ္ပတ္တယ္၊ ဧည့္မ်ားတယ္၊ ေနာက္ အသစ္ရွာေပးမယ္၊ ဒီထက္ ေစ်းပိုရမယ္”လို႔ ဆုိပါတယ္။ ဒီေတာ့ အိမ္ငွားကလည္း ေနာက္အိမ္သစ္ ရွာရမယ့္ အခက္အခဲ၊ ေျပာင္းေရႊ႕ရတဲ့ ဒုကၡေတြေၾကာက္ၿပီး ပြဲစားကို ၆ လျပည့္တာနဲ႔ မုန္႔ဖိုးသေဘာ မ်ိဳးေပး ေပါက္ေစ်းျဖစ္ေနတဲ့ အိမ္လခအတိုင္း အိမ္ရွင္နဲ႔ညိႇၿပီး တိုးေပးရပါတယ္။
ဒီလို အခက္အခဲေတြၾကား ကၽြန္မ ေန႔စဥ္ အိမ္ရွာ ရပါတယ္။ အိမ္ရွင္နဲ႔ ငွားမယ့္အိမ္ကို တုိက္႐ိုက္မေတြ႕ရဘဲ ဘယ္ေနရာမွာ အိမ္ငွားမယ္ဆုိၿပီး အဟုတ္မွတ္ လိုက္သြား ပြဲစားရဲ႕ ပြဲစားဆုိတာနဲ႔ပဲ ေတြ႕ျပန္ရတဲ့ အေခါက္ေတြ မနည္း ပါဘူး။ တစ္ေန႔ေတာ့ “အိမ္ရၿပီ၊ အိမ္ရွင္နဲ႔ တုိက္႐ိုက္ေတြ႕ရမယ္ ေငြယူလာခဲ့ စာခ်ဳပ္တစ္ခါတည္းခ်ဳပ္ဖို႔”ဆုိတဲ့ သတင္းက ကၽြန္မ အတြက္ ထီေပါက္သလို ခံစားလိုက္ရတယ္။
အိမ္ေလးက သစ္သား တစ္ထပ္အိမ္ေလး။ ဒုကၡသည္ အျဖစ္ ၀ါးသဲပြတ္ၾကမ္းေပၚ ၄ ႏွစ္ေက်ာ္ ေနလာခဲ့ရတဲ့ ကၽြန္မအတြက္ လွ်ာထိုးခင္း သစ္သားၾကမ္းကို နင္းလိုက္ ရေတာ့ သိပ္ကို ပီတိ ျဖစ္မိတယ္။ ေျခရင္းေခါင္းရင္းက တုိက္အိမ္၊ ၿခံစည္း႐ိုးက ေတာင့္ေတာင့္ တင္းတင္းမို႔ ကၽြန္မ သိပ္ကို သေဘာက်သြားတယ္။ အိမ္ကို ကၽြန္မ သေဘာက် ေပမယ့္ ကၽြန္မကိုေတာ့ အိမ္ရွင္က သေဘာမက်ခဲ့ပါဘူး။ ကၽြန္မကိုေတြ႕တာနဲ႔ တေစၦသရဲ ျမင္သလို ေၾကာက္သြားတယ္။
“ခင္ဗ်ား လြန္ခဲ့တဲ့ ၁၅ ႏွစ္က ဒီလမ္းထိပ္မွာ အေအး ေရာင္း ေထာင္၀င္စာေတြ႕ NLD မွာ လႈပ္ရွားခဲ့တာမို႔လား၊ ကၽြန္ေတာ္ မွတ္မိတယ္၊ ဒီအိမ္ေပၚမွာေနတဲ့သူက ႏုိင္ငံေရး ကင္းရွင္းရမယ္၊ ကၽြန္ေတာ့္အိမ္ အသိမ္းခံရမွာ ေၾကာက္တယ္” တဲ့။
အိမ္ကို သေဘာက်ေနတဲ့ ကၽြန္မက “ဒီေန႔ ဦးသိန္းစိန္နဲ႔ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ ေတာင္ လက္ဆြဲ ႏႈတ္ဆက္ေနၾကၿပီပဲ၊ ရွင္က ဘာကို ေၾကာက္ေနရမွာလဲ”လို႔ ေလခ်ိဳေသြး မိေသးတယ္။
“ေၾကာက္စရာရွိလို႔ ေၾကာက္တာေပါ့ဗ်ာ၊ ဘာေတြ ေျပာင္းလဲေနလို႔လဲ၊ ေျပာင္းလဲ ေနတယ္လို႔ ကၽြန္ေတာ္ မခံစားမိဘူး”တဲ့။
ကၽြန္မ အတိတ္ကို ျပန္ၾကည့္ရင္ ပင္ပန္းဆင္းရဲမႈနဲ႔ စိတ္ထိခိုက္စရာပါပဲ။ ဒါေပမဲ့ ကၽြန္မ အတိတ္ဟာ အေရာင္ မမွိန္ခဲ့ပါဘူး။ အဲဒီအတြက္ ကၽြန္မ ဂုဏ္ယူၾကည္ႏူး ရပါတယ္။
“လူထုက သူ႔ဘ၀နဲ႔ ရင္းသိတယ္”ဆုိတဲ့ စကားကို သတိရတုိင္း အိမ္ရွင္လူႀကီးကို ကၽြန္မ စိတ္မဆိုးႏုိင္ခဲ့ပါဘူး...။

ႏွင္းပန္းအိမ္

ျပည္သူ႔ေခတ္ဂ်ာနယ္ အတြဲ - ၄၊ အမွတ္ - ၁၇၃ မွ ဆရာမ ႏွင္းပန္းအိမ္၏ ေဆာင္းပါး ...

ေအးခ်မ္းမြန္ Credit To > ျပည္သူ႔ေခတ္ဂ်ာနယ္

Post a Comment

 
Top