ျမန္မာႏုိင္ငံ၏ ယခုႏႇစ္အတြက္ သံုးစြဲသည့္ ပညာေရး ဘတ္ဂ်က္မႇာ ယခင္ႏႇစ္ကထက္ သိသာစြာ တိုးျမႇင့္လာေသာ္လည္း ႏုိင္ငံတကာ စံခ်ိန္စံႏႈန္းျဖင့္ ႏႈိင္းယႇဥ္ပါက နည္းပါးေနေသးေၾကာင္း သိရသည္။
ျမန္မာႏုိင္ငံ၏ ပညာေရး ဘတ္ဂ်က္မ်ားအား ၂၀၁၁-၁၂ ပညာသင္ႏႇစ္ အတြက္ ေငြက်ပ္ ၃၁၀ ဘီလ်ံသံုးစြဲခဲ့ၿပီး ၂၀၁၂-၁၃ ပညာသင္ႏႇစ္တြင္ ၆၃၉ ဘီလ်ံ တိုးျမႇင့္သံုးစြဲခဲ့ၿပီး ၀န္ႀကီးဌာန အသီးသီးအလိုက္ ႏုိင္ငံေတာ္ အသံုးစရိတ္၏ ၅ ဒသမ ၂၄ ရာခိုင္ႏႈန္းအား ပညာေရး ၀န္ႀကီးဌာနသို႔ ခြဲေ၀ေပးထားခဲ့သည္။ ၂၀၁၂-၁၃ ခုႏႇစ္အတြက္ ဘတ္ဂ်က္ပါ ဂ်ီဒီပီမႇာ ေငြက်ပ္ ၅၁ ဒသမ ၃၈ ထရီလ်ံျဖစ္ ၿပီး ဂ်ီဒီပီ၏ ရာခိုင္ႏႈန္း အေနျဖင့္ ပညာေရးသံုး စြဲေငြမႇာ ၁ ဒသမ ၄၆ ရာခိုင္ႏႈန္း ျဖစ္သည္။
''ႏိုင္ငံေတာ္ အေနနဲ႔ ပညာေရး အသံုး စရိတ္ကို အမ်ားဆံုး တိုးျမႇင့္ခ်ထား ေပးပါတယ္။ ၀န္ႀကီးဌာန အားလံုးရဲ႕ Total Spending ရဲ႕ ၅ ဒသမ ၂၄ ရာခိုင္ႏႈန္းကို ပညာေရးကို ခြဲေ၀ေပးထားပါတယ္။ ႏုိင္ငံေတာ္ရဲ႕ ပညာေရး အသံုးစရိတ္ဟာ ၀န္ႀကီးဌာန ၃၀ ထဲက အဆင့္ ၅ ေနရာမႇာ ရႇိပါတယ္။ အတတ္ႏိုင္ဆံုး ရာခိုင္ႏႈန္းအထိ ၁၇ ဒသမ ၀၉ ရာခိုင္ႏႈန္းတိုးျမႇင့္ ေပးထားေပမဲ့ ႏုိင္ငံရဲ႕ ဘ႑ာေရး အင္အားက နည္းေနရင္ အသံုးစရိတ္ကလည္း နည္းေနဦး မႇာပါပဲ။ ႏုိင္ငံရဲ႕ စီးပြားေရး တိုးတက္လာပါမႇ တစ္ႏုိင္ငံလံုး အသံုးစရိတ္လည္း တက္ႏုိင္မႇာ ျဖစ္ပါတယ္'' ဟု ပညာေရး ၀န္ႀကီးဌာနမႇ အဆင့္ျမင့္ အရာရႇိႀကီး တစ္ဦးက ဆိုသည္။
ပညာေရး ၀န္ႀကီးဌာန၌ ၀န္ႀကီး႐ံုးအပါအ၀င္ အဆင့္ျမင့္ပညာ ဦးစီးဌာန (ေအာက္ျမန္မာျပည္)၊ အဆင့္ျမင့္ပညာ ဦးစီးဌာန (အထက္ ျမန္မာျပည္)၊ အေျခခံပညာ ဦးစီးဌာန (ေအာက္ျမန္မာျပည္)၊ အေျခခံပညာ ဦးစီးဌာန (အထက္ျမန္မာျပည္)၊ အေျခခံပညာ ဦးစီးဌာန (ရန္ကုန္)၊ ပညာေရး စီမံကိန္းႏႇင့္ ေလ့က်င့္ေရး ဦးစီးဌာန၊ ျမန္မာႏုိင္ငံ စာစစ္အဖြဲ႕၊ ျမန္မာႏုိင္ငံ ပညာေရး သုေတသနအဖြဲ႕၊ ျမန္မာစာ ေကာ္မရႇင္ ဦးစီးဌာနတို႔ျဖင့္ ပါ၀င္ဖြဲ႕စည္းထားၿပီး ၂၀၁၂-၁၃ ဘ႑ာႏႇစ္အတြက္ က႑အလိုက္ ပညာေရး ဘတ္ဂ်က္မ်ားသံုးစြဲရာတြင္ အေျခခံပညာဦးစီး ဌာနမႇာ သာမန္အသံုးစရိတ္ ဘတ္ဂ်က္၏ ၈၆ ရာခိုင္ႏႈန္း သံုးစြဲထားၿပီး အဆင့္ျမင့္ပညာ ဦးစီးဌာနမႇာ ဘတ္ဂ်က္၏ ၁၀ ရာခိုင္ႏႈန္း သံုးစြဲထားသည္။ က်န္ရႇိသည့္ ဦးစီးဌာန ၅ ခုအတြက္ စုစုေပါင္း ဘတ္ဂ်က္၏ ၄ ရာခိုင္ႏႈန္းကို သံုးစြဲထားၿပီး အမ်ားစုကို ပညာေရး စီမံကိန္းႏႇင့္ ေလ့က်င့္ေရး ဦးစီးဌာနက အသံုးျပဳထားေၾကာင္း သိရသည္။
(ရန္ကုန္တုိင္းေဒသႀကီး လိႈင္ၿမိဳ႕နယ္ အတြင္းရႇိ အေျခခံပညာေက်ာင္း၌ ေက်ာင္းဆင္းလာၾကသည့္ ေက်ာင္းသားမ်ားအား ေတြ႕ရစဥ္
ေအးခ်မ္းမြန္ Credit To >Eleven Media Group
Post a Comment