Byေဂ်ၿငိမ္း
စက္သုံးဆီ ေစ်းအဆမတန္ ျမင့္တက္လာရာကေန ကုန္ေစ်းႏႈန္း မ်ားပါ လုိက္ပါျမင့္တက္ခဲ့တာ ေၾကာင့္ ျပည္သူလူထုက စစ္အစိုးရအေပၚ မေက်မနပ္ျဖစ္ခဲ့ၿပီး ၂၀၀၇ စက္တင္ဘာမွာ ရဟန္း ရွင္လူ ျပည္သူလူထုပါ၀င္တဲ့ ဆန္႔က်င္ဆႏၵျပမႈကို ျပဳလုပ္ခဲ့ၾကပါတယ္။ အဲဒီလႈပ္ရွားမႈကေန ေရႊ၀ါေရာင္ေတာ္လွန္ေရးရယ္လုိ႔ နာမည္ေက်ာ္ခဲ့ပါတယ္။ အဲ့ဒီလႈပ္ ရွားမႈ ျဖစ္ပြားၿပီး ရွစ္ႏွစ္အၾကာ ျဖစ္တဲ့ ဒီကေန႔မွာေတာ့ ရန္ကုန္ ၿမိဳ႕တြင္း ေျပးဆဲြေနတဲ့ ယာဥ္လုိင္းအခ်ဳိ႕က ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ ဥပေဒသစ္အရ ဒဏ္ေၾကးသတ္မွတ္မႈကို မေက်နပ္ရာက ယာဥ္လုိင္းမ်ား ေျပးဆဲြျခင္းမျပဳဘဲအစိုးရကို ဆန္႔က်င္ဆႏၵျပမႈတစ္ခုကိုစတင္ျပဳလုပ္ခဲ့ပါတယ္။
စက္သုံးဆီ ေစ်းအဆမတန္ ျမင့္တက္လာရာကေန ကုန္ေစ်းႏႈန္း မ်ားပါ လုိက္ပါျမင့္တက္ခဲ့တာ ေၾကာင့္ ျပည္သူလူထုက စစ္အစိုးရအေပၚ မေက်မနပ္ျဖစ္ခဲ့ၿပီး ၂၀၀၇ စက္တင္ဘာမွာ ရဟန္း ရွင္လူ ျပည္သူလူထုပါ၀င္တဲ့ ဆန္႔က်င္ဆႏၵျပမႈကို ျပဳလုပ္ခဲ့ၾကပါတယ္။ အဲဒီလႈပ္ရွားမႈကေန ေရႊ၀ါေရာင္ေတာ္လွန္ေရးရယ္လုိ႔ နာမည္ေက်ာ္ခဲ့ပါတယ္။ အဲ့ဒီလႈပ္ ရွားမႈ ျဖစ္ပြားၿပီး ရွစ္ႏွစ္အၾကာ ျဖစ္တဲ့ ဒီကေန႔မွာေတာ့ ရန္ကုန္ ၿမိဳ႕တြင္း ေျပးဆဲြေနတဲ့ ယာဥ္လုိင္းအခ်ဳိ႕က ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ ဥပေဒသစ္အရ ဒဏ္ေၾကးသတ္မွတ္မႈကို မေက်နပ္ရာက ယာဥ္လုိင္းမ်ား ေျပးဆဲြျခင္းမျပဳဘဲအစိုးရကို ဆန္႔က်င္ဆႏၵျပမႈတစ္ခုကိုစတင္ျပဳလုပ္ခဲ့ပါတယ္။
လြန္ခဲ့တဲ့ ရွစ္ႏွစ္ကျဖစ္ေပၚ ခဲ့တဲ့ ေရႊ၀ါေရာင္ေတာ္လွန္ေရး ဟာ စက္သုံးဆီေစ်းေတြ ျမင့္တက္မႈေၾကာင့္ ျပည္သူလူထုရဲ႕ စား ၀တ္ေနေရးအထိပါ ထိခိုက္လာ တဲ့အတြက္ အစုိးရကုိ ကန္႔ကြက္ ၾကတာျဖစ္ၿပီး ဒီကေန႔ျဖစ္ေနတဲ့ ဆႏၵထုတ္ေဖာ္မႈကေတာ့ အစုိးရ ကို မေက်နပ္လို႔၊ ဥပေဒကိုမေက် နပ္လို႔ ယာဥ္လုိင္းေျပးဆဲြျခင္း မျပဳဘဲ သပိတ္ေမွာက္ဆႏၵျပတယ္ဆို တာကေတာ့ ျပည္သူ႔အက်ဳိးကို တုိက္႐ုိက္ထိခိုက္ေစပါတယ္။ ဒီ ကေန႔ ဆႏၵထုတ္ေဖာ္ေနၾကတဲ့ ယာဥ္လုိင္းမ်ားဟာ ျပည္သူ႔မ်က္ ႏွာ၊ ျပည္သူ႔အက်ဳိးစီးပြားကို ထည့္မတြက္ခဲ့ဘဲ လုပ္ေဆာင္ခ့ဲၾကတာ ျဖစ္ပါတယ္။ အခုဆႏၵထုတ္ေဖာ္ မႈက အစိုးရအေပၚ ဘယ္ေလာက္ ထိ သက္ေရာက္ေစမလဲဆိုတာ မသိရေပမယ့္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕၀န္း က်င္က ျပည္သူအမ်ားစုအေပၚ မွာေတာ့ သက္ေရာက္မႈက ႀကီးႀကီးမားမား ရွိခဲ့ပါတယ္။
‘‘သားေရ ေရခ်ဳိးဖို႔လုပ္ေတာ့ ၁၀ နာရီထုိးေနၿပီ။ ေက်ာင္း ေနာက္က်လိမ့္မယ္။ လုိင္းကား ေတြက ရွိမွန္းမသိ။ မရွိမွန္းမသိ။ ေက်ာင္းကို ေစာေစာသြားဖို႔လုပ္။ လုိင္းကားမရွိတဲ့ အဆုံးဆိုရင္ တကၠစီသာ ငွားသြားေတာ့၊ ေက်ာင္းေနာက္က်လို႔ စာေမးပဲြ မေျဖရဘဲေနဦးမယ္’’ ဒီစကားမ်ားကေတာ့ ကြၽန္ေတာ့္ရဲ႕ ေဘးအိမ္က ေက်ာင္းသားမိခင္တစ္ဦး ေျပာဆုိလုိက္တဲ့ စကားျဖစ္ပါတယ္။
သပိတ္ေမွာက္ဘတ္စ္ကား ပိုမ်ားလာ၍ ခရီးသြားျပည္သူႏွင့္ ေက်ာင္းသားမ်ား ဒုကၡေရာက္ေန ရတယ္ဆုိတဲ့ သတင္းတစ္ပုဒ္ကို လည္း စက္တင္ဘာ ၁၈ ရက္ေန႔ ထုတ္ ဆဲဗင္းေဒးသတင္းစာမွာ ဖတ္လုိက္ရပါတယ္။ အဲဒီသတင္း မွာပဲ တစ္ရက္ကိုအစီးေရ ၃၅၀၀ ေက်ာ္ ပုံမွန္ေျပးဆဲြေနတဲ့ ရန္ကုန္ မွာ ယာဥ္လုိင္းေပါင္း ၁၅ လုိင္း ေက်ာ္မွ အစီးေရ ၇၀၀ ေက်ာ္ ေျပးဆဲြမႈ ရပ္နားလုိက္ေၾကာင္း၊ ေနာက္ပိုင္း ရက္မ်ားမွာ ရပ္နား မယ့္ ယာဥ္ပိုမိုမ်ားျပားလာႏုိင္ တယ္လို႔ ယာဥ္လုိင္းပုိင္ရွင္ေတြ က ခန္႔မွန္းေျပာေၾကာင္း၊ ယာဥ္ လုိင္းတစ္လုိင္းမွာ ပ်မ္းမွ်ယာဥ္ အစီးေရ ၆၀ ေက်ာ္ရွိရင္ ၁၀ စီး ခန္႔သာ ထြက္တဲ့အတြက္ ခရီး သြားျပည္သူမ်ား ႐ုံးတက္၊ ႐ုံး ဆင္းခ်ိန္မွာ အခက္အခဲျဖစ္ေပၚ ေနရေၾကာင္းလည္း ေဖာ္ျပထား ပါတယ္။
ယာဥ္လုိင္းေတြ ဆႏၵျပေန တာေၾကာင့္ နံနက္ပိုင္းစာေမးပဲြေျဖမယ့္ ေက်ာင္းသားမ်ားနဲ႔ ေန႔လယ္ပိုင္းေျဖမယ့္ ေက်ာင္းသားမ်ားအတြက္ ဆူးေလ၊ တာေမြ၊ ဒဂုံေတာင္ေျမာက္လမ္းဆုံဘက္လမ္းေၾကာင္းေတြကေန ႀကိဳ/ပို႔ အစီအစဥ္မ်ားကိုလုပ္ေဆာင္ေပးထားရတယ္ဆိုတဲ့ အေၾကာင္းကိုလည္း တကၠသိုလ္က ဆရာမတစ္ဦးကေျပာဆုိထားတာ လူမႈကြန္ရက္စာ မ်က္ႏွာေပၚမွာ ေတြ႕ခဲ့ရပါတယ္။
ယာဥ္လုိင္းမ်ား မေျပးဆဲြတဲ့ အတြက္ သန္လ်င္ၿမိဳ႕မွာရွိတဲ့ အ
ေရွ႕ပိုင္းတကၠသိုလ္ကို သြားၿပီး စာေမးပဲြေျဖဆိုတဲ့ ေက်ာင္းသားေတြထဲက ေက်ာင္းသားအမ်ားစု ေက်ာင္းတက္ေနာက္က်ခ့ဲေၾကာင္း၊ေက်ာင္းက သက္ဆုိင္ရာ ဆရာမ်ားက ေနာက္က်ရျခင္း အေၾကာင္းကို ေမးျမန္းၿပီး စာေမးပဲြ ကို ေျဖဆိုခြင့္ျပဳခဲ့ေၾကာင္းကိုလည္း သတင္းေတြၾကားသိေနရ ပါတယ္။ အခုျဖစ္စဥ္ေတြကိုၾကည့္ျခင္းအားျဖင့္ ဘယ္သူေတြအေပၚကို ဘယ္ေလာက္ သက္ေရာက္ေစခဲ့သလဲဆိုတာ ယာဥ္လုိင္းပိုင္ရွင္မ်ားနဲ႔ သက္ဆုိင္ရာ အဖဲြ႕အစည္းမ်ား၊ သက္ဆုိင္ရာ ပုဂၢိဳလ္မ်ား သတိခ်ပ္ေစလုိပါတယ္။
ယာဥ္လုိင္းေတြ မေျပးဆဲြ ျခင္းေၾကာင့္ စာေမးပဲြေျဖဆိုရ မယ့္ ေက်ာင္းသားေတြအတြက္ သြားလာေရးအခက္အခဲ ျဖစ္ေစ ခဲ့ပါတယ္။ ဘတ္စ္ကားကိုသာ အားကိုးေနရတဲ့ တစ္ေန႔လုပ္မွ တစ္ေန႔စား ေအာက္ေျခအလႊာက လူေတြ သြားလာေရးအျပင္ စား ေရး၊ ေသာက္ေရးအတြက္ ဒုကၡ ႀကံဳရပါတယ္။ လစာကိုအခ်ိန္နဲ႔ သတ္မွတ္ၿပီး ရယူၾကရတဲ့ ကုမၸဏီ၀န္ထမ္းေတြ ေနာက္က်ေၾကး ျဖတ္ေတာက္ခံရပါတယ္။ အစုိးရ ၀န္ထမ္းေတြ အခ်ိန္မီ႐ုံးကို မ ေရာက္ခဲ့ၾကတဲ့အတြက္ အထက္လူႀကီးမ်ားရဲ႕ ဆူပူႀကိမ္းေမာင္းမႈ ကို ခံရပါတယ္။ ေန႔စဥ္လႈပ္ရွား ႐ုန္းကန္ရတဲ့ ေစ်းသည္မ်ား၊ ကိုယ္ပိုင္စီးပြားေရးကို တစ္ပုိင္ တစ္ႏုိင္လုပ္ကိုင္ေနရသူမ်ားရဲ႕ အက်ဳိးစီးပြားကို ထိခိုက္ေစပါ တယ္။ ဘတ္စ္ကားကိုသာ အား ထားရတဲ့ ခရီးသြားျပည္သူအမ်ား စု ခရီးလမ္းမေျဖာင့္ျဖဴးမႈမ်ားနဲ႔ ႀကံဳရပါတယ္။
ရန္ကုန္ၿမိဳ႕တြင္း အမ်ားျပည္ သူသြားလာေရးအတြက္ အဓိက က်တဲ့ ခရီးသည္ယာဥ္လုိင္းေျပး ဆဲြမႈ ႐ုတ္တရက္ရပ္တန္႔သြားျခင္း နဲ႔ပတ္သက္ၿပီး အစိုးရအဖဲြ႕ႀကံဳ ေတြ႕ခဲ့ရတာ ဒါဟာ ပထမဆုံးအ ႀကိမ္မဟုတ္ပါဘူး။ လြန္ခဲ့တဲ့ ၇ ႏွစ္ေက်ာ္ကာလ ၂၀၀၈ ေမလမွာ ျဖစ္ခဲ့တဲ့ နာဂစ္မုန္တုိင္းအၿပီးမွာ တစ္ႀကိမ္ ယာဥ္လုိငး္ေျပးဆဲြမႈေတြ ကေမာက္ကမျဖစ္ၿပီး ရပ္တန္႔ခဲ့ ရပါတယ္။ အဲ့ဒါအျပင္ လွ်ပ္စစ္မီးျပတ္ေတာက္သြားခဲ့တဲ့အတြက္ သဘာ၀ဓာတ္ေငြ႕ထုတ္မရလုိ႔ စီအင္န္ဂ်ီကားေတြ ေျပးဆဲြမႈ ရပ္တန္႔ခဲ့ရတာလည္း တစ္ႀကိမ္မက ရွိခဲ့ပါတယ္။ အဲဒီလို အေတြ႕အႀကံဳေတြရွိထားတဲ့ အစုိးရပိုင္းက ႀကိဳတင္စီမံ ေဆာင္ရြက္မႈအားနည္းေနဆဲဆိုတာကို ဒီကေန႔ျဖစ္စဥ္က သိသာထင္ရွား ျပသေနပါတယ္။ ျပည္သူ႔အက်ဳိးနဲ႔ ပတ္သက္ရင္ ေႏွာင့္ေႏွးၿမဲ အစဥ္အလာကို ဆုပ္ကိုင္ထားဆဲပဲ ျဖစ္ပါတယ္။
အခုယာဥ္လုိင္း အမ်ားစု သပိတ္ေမွာက္ၿပီး မေျပးဆဲြျခင္း ေၾကာင့္ ခရီးသြားျပည္သူေတြ ဒုကၡေတြ႕ရပါတယ္။ အဲ့ဒီလို အမ်ားျပည္သူ၀န္ေဆာင္မႈ တစ္ခုျဖစ္တဲ့ ယာဥ္လုိင္းေတြ မေျပးဆဲြ ေတာ့တဲ့အခါ ဆုိင္ရာအဖဲြ႕အ စည္းေတြနဲ႔ အစိုးရက ဘယ္လိုကုစားမႈမ်ဳိးကို အခ်ိန္မီလုပ္ ေဆာင္ေပးရမယ္။ ဘယ္လိုထိန္း ခ်ဳပ္ရမယ္ဆုိတာမ်ဳိး ရွိမေနတာ က ေမးခြန္းထုတ္စရာ ျဖစ္သလို၊ အဲဒီလို အမ်ားျပည္သူ၀န္ေဆာင္ မႈျဖစ္တဲ့ ယာဥ္လုိင္းေတြ အ ေၾကာင္း အမ်ဳိးမ်ဳိးေၾကာင့္ ရပ္တန္႔ သြားျခင္း မရွိေအာင္ဆိုတဲ့ ျပည္ သူ႔အက်ဳိးကို ေရွး႐ႈတဲ့ လုပ္ေဆာင္ခ်က္ေတြ ဒီေန႔ကာလအထိ ႀကိဳ တင္စီမံေဆာင္ရြက္မႈေတြ ရွိမေန ေသးတာဟာလည္း ေမးခြန္းထုတ္ စရာ ျဖစ္ပါတယ္။
ယာဥ္လုိင္းမ်ား မေျပးဆဲြျခင္းရဲ႕ အေျခခံဟာ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ ဥပေဒသစ္ရဲ႕ သက္ေရာက္မႈ ျဖစ္ ပါတယ္။ ဥပေဒဆိုတာ တည္ၿပီး ရင္ လုိက္နာသြားရမွာ ျဖစ္ပါ တယ္။ မႀကိဳက္ဘူးဆိုရင္ ျပန္ လည္ျပင္ဆင္ႏုိင္ဖို႔ ႀကိဳးစားၾကရ ပါမယ္။ ဒီကေန႔ ကာလမွာ မိခင္ ဥပေဒလို႔ဆိုတဲ့ ဖဲြ႕စည္းပုံအေျခခံ ဥပေဒထဲမွာေတာင္ လက္မခံႏုိင္ တဲ့ ပုဒ္မေတြပါ၀င္ေနတာေၾကာင့္ ျပင္ဆင္ဖို႔ ႀကိဳးစားေနၾကတာ အားလုံးအသိ၊ အျမင္ပဲ ျဖစ္ပါ တယ္။ အဲဒီလိုမွ မဟုတ္ဘူး။ ဥပေဒကို မေက်နပ္လုိ႔ ဆႏၵထုတ္ ေဖာ္မယ္ဆိုရင္လည္း ျပည္သူကို မထိခိုက္ေစမယ့္ နည္းလမ္းမ်ား နဲ႔ ဆႏၵထုတ္ေဖာ္ဖို႔လိုမွာ ျဖစ္ပါ တယ္။ ျပည္သူကို ထိခိုက္ေစမယ့္ နည္းေတြနဲ႔ ဆႏၵထုတ္ေဖာ္တာ မ်ဳိး၊ ကန္႔ကြက္တာမ်ဳိးဆိုတာက ေတာ့ မျဖစ္သင့္တဲ့၊ မလုပ္သင့္ တဲ့ လုပ္ရပ္တစ္ခုလို႔ ျမင္ပါတယ္။
ဆႏၵျပတာနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ၁၉၆၈ က ပုံႏွိပ္ထုတ္ေ၀ခဲ့တဲ့ ‘‘ကြၽန္ေတာ္ၾကားဖူးသလို ေျပာဆို ပါမည္’’စာအုပ္ထဲမွာ ၀ါရင့္ သ တင္းစာဆရာႀကီး ေအာင္ဗလ (ေၾကးမုံဦးေသာင္း)ရဲ႕ ‘‘လူထုဆႏၵ ျပပါ’’ဆိုတဲ့ ေဆာင္းပါးထဲက စာ သားအခ်ဳိ႕ကို ျပန္လည္ေကာက္ ႏုတ္ေဖာ္ျပခ်င္ပါတယ္။ ‘‘ျပည္သူ တို႔က အစိုးရအား သူတုိ႔၏ ဆႏၵ ျပခြင့္ရွိသည္ဟု ကြၽန္ေတာ္စဲြၿမဲစြာ ယုံၾကည္ပါသည္။ သို႔ေသာ ္ဆႏၵ ျပနည္းကိုမူ ယခုက့ဲသုိ႔ ထူေထာင္ ေနခ်ိန္၌၊ ေခြၽတာေနရခ်ိန္၌ ကုန္ ထုတ္လုပ္မႈကို ထိပါးေစမည့္ အ လုပ္ခြင့္သပိတ္ေမွာက္ ဆႏၵျပ နည္းမ်ဳိးကုိမူ ကြၽန္ေတာ္မေထာက္ ခံပါ။ ကန္႔ကြက္ပါသည္။ ႏုိင္ငံျခားသုံးေငြ သက္သာမႈအတြက္ ႏုိင္ငံျခားကုန္ သပိတ္ေမွာက္ ဆႏၵျပနည္းမ်ဳိးကိုမူ ကြၽန္ေတာ္ေလးနက္စြာ ေထာက္ခံအားေပးပါမည္။ ဆက္လက္၍လည္း လႈံ႕ ေဆာ္ေရးသားပါဦးမည္’’ဆိုၿပီး ျဖစ္ပါတယ္။
ဆရာႀကီးရဲ႕ ေရးသားခ်က္ မွာကေတာ့ တုိင္းျပည္က ေခြၽတာ ေနရခ်ိန္ျဖစ္လို႔ ဆႏၵျပရာမွာ ကုန္ ထုတ္လုပ္မႈကို ထိပါးေစမယ့္ သပိတ္ေမွာက္မႈမ်ဳိးကို မေထာက္ ခံေၾကာင္း ဆုိထားတာျဖစ္ပါ တယ္။ ဆႏၵျပၾကရာမွာ မွန္ကန္ တဲ့ ဘက္ကေန ျပၾကဖို႔။ အက်ဳိး၊ အျပစ္ကိုခ်င့္ခ်ိန္ တြက္ဆတတ္ဖို႔ အတြက္ ဆိုလိုရင္း ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီကေန႔ျဖစ္ေနတဲ့ ျဖစ္စဥ္ဟာ လည္း အလားတူပါပဲ။ ယာဥ္လုိင္း ေတြရဲ႕ သပိတ္ေမွာက္မႈဟာ တ လဲြဆံပင္ေကာင္း ျဖစ္ေနတယ္လို႔ ျမင္ပါတယ္။ ျပည္သူ႔အက်ဳိးကို ေရွး႐ႈခဲ့တဲ့ ဆႏၵျပမႈမ်ဳိးကို ျပည္သူ တစ္ရပ္လုံးက ေထာက္ခံအားေပး ခဲ့ပါတယ္။ ဥပမာ တစ္ခုျပရရင္ ၂၀၁၄ အတြင္းက ျဖစ္ပြားခဲ့တဲ့ အမ်ဳိးသားပညာေရးဥပေဒ ကန္႔ ကြက္ဆႏၵျပမႈ ျဖစ္ပါတယ္။ ျပည္ သူလူထု တစ္ခဲနက္ ေထာက္ခံ အားေပးခဲ့ၾကပါတယ္။
ဒီကေန႔ကာလမွာ မေက်နပ္ တာ၊ မျဖစ္သင့္တာေတြနဲ႔ ႀကံဳ လာခဲ့ရင္ ဆႏၵထုတ္ေဖာ္မႈကို ဘယ္သူမဆို ျပဳလုပ္ႏုိင္ပါတယ္။ သို႔ေသာ္ အဲ့ဒီဆႏၵထုတ္ေဖာ္မႈ တုိင္းဟာ နည္းလမ္းမွန္နဲ႔ လုပ္ ေဆာင္မႈမ်ဳိးျဖစ္ဖို႔လိုၿပီး ျပည္သူ လူထုအက်ဳိးကို ေရွး႐ႈတာမ်ဳိး အေျခခံဖို႔လိုမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ေဆာင္းပါးအစမွာေျပာခဲ့တဲ့ ေရႊ ၀ါေရာင္ေတာ္လွန္ေရးဟာ လူထု အက်ဳိးကို ေရွး႐ႈခဲ့တဲ့ ဆႏၵျပမႈျဖစ္ လို႔ ျပည္သူအမ်ားစုက လက္ခံ အားေပးခဲ့ၾကေပမယ့္ ဒီကေန႔ ယာဥ္လုိင္းေတြ ျပဳလုပ္ေနတဲ့ ဆႏၵျပမႈကေတာ့ လူထုအက်ဳိးကို ထိခိုက္ေစတာေၾကာင့္ နည္းလမ္း မွန္တဲ့ ဆႏၵထုတ္ေဖာ္မႈတစ္ခု မဟုတ္ဘူးလို႔ ေျပာလိုပါတယ္။ ျပည္သူလူထုကလည္း အဲဒီလို ဆႏၵထုတ္ေဖာ္မႈကို လက္ခံမွာ မဟုတ္ပါဘူး။ ။
Post a Comment