0


"အမ်ဳိးသမီးအမတ္ အေရအတြက္ကို လႊတ္ေတာ္မွာ ရာခုိင္ႏႈန္းတစ္ခုအေနနဲ႔
သတ္မွတ္ေပးသင့္တယ္"ဟု အမ်ဳိးသမီးတစ္ဦးက ေျပာလုိက္သည္ႏွင့္ "အဲဒီလုိမ်ဳိးသာ မျဖစ္မေန
သတ္မွတ္လိုက္မယ္ဆုိ အရည္အခ်င္းမရိွတဲ့ အမ်ဳိးသမီးေတြ လႊတ္ေတာ္ထဲေရာက္လာရင္
ဘယ္လုိလုပ္မလဲ"ဟု အမ်ဳိးသားတစ္ေယာက္က ခ်က္ခ်င္းဆိုသလိုပဲ ၀င္ေထာက္လုိက္သည္။
ထုိစဥ္ "ဒါဆုိ လႊတ္ေတာ္ထဲမွာ အခု ေရာက္ေနတဲ့ အမ်ဳိးသားအမတ္ေတြကေကာ အရည္အခ်င္း
ရိွေနၾကလုိ႔လား"ဟု အမ်ဳိးသားတစ္ေယာက္က ထပ္ဆင့္၀င္ေမး လုိက္ျပန္သည္။
ထုိျဖစ္ရပ္မွာ ၿပီးခဲ့သည့္ ၂၀၁၂ ခုႏွစ္က ျပဳလုပ္ခဲ့သည့္ ေရြးေကာက္ပြဲ သတင္းယူျခင္း
သင္တန္းတစ္ခု၌ ႏုိင္ငံေရးမွာ အမ်ဳိးသမီးမ်ားရဲ႕ပါ၀င္ခြင့္နဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ျငင္းခုံမႈတစ္ခု ျဖစ္သည္။
ယင္းျငင္းခုံမႈမွာ သင္တန္းခန္းမအတြင္း ျငင္းခံုမႈ တစ္ခုထက္ေတာ့ သာလြန္ေနသည္မွာ
အမွန္ပင္ျဖစ္သည္။
ႏုိင္ငံေရးတြင္ အမ်ဳိးသမီး မ်ားပါ၀င္ခြင့္ အတိအက်ေျပာရမည္ဆုိပါက တုိင္းျပည္ရဲ႕ အုပ္ခ်ဳပ္ေရး၊
ဥပေဒျပဳေရးႏွင့္ တရားစီရင္ေရးက႑ေတြမွာ အမ်ဳိးသမီးမ်ားရဲ႕ပါ၀င္ႏုိင္ခြင့္ကို အနိမ့္ဆံုး
ရာခုိင္ႏႈန္းတစ္ခု သတ္မွတ္ေပးေရးကိစၥမွာ ျမန္မာႏုိင္ငံတြင္သာမက ကမၻာ့ႏုိင္ငံအခ်ဳိ႕တြင္လည္း
ယေန႔တုိင္ ျငင္းခုံေနရဆဲ အေၾကာင္းအရာတစ္ရပ္ပင္ ျဖစ္သည္။
အမ်ဳိးသမီး အခြင့္အေရးႏွင့္ ပတ္သက္ၿပီး ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ ငုပ္လွ်ဳိးေနသည့္ ျမန္မာႏုိင္ငံတြင္လည္း
လြန္ခဲ့တဲ့ သံုး၊ ေလးႏွစ္ကစတင္ကာ က်ား၊မ တန္းတူညီမွ်ေရး ေခါင္းစဥ္ေအာက္မွာ အမ်ဳိးသမီးမ်ား
အမ်ဳိးသားမ်ားႏွင့္ တန္းတူအခြင့္အေရး ရရိွေရးအသံေတြ က်ယ္က်ယ္ေလာင္ေလာင္
စတင္ၾကားလာရသည္။
က်ား၊ မတန္းတူညီမွ်ေရး၊ အမ်ဳိးသမီးအခြင့္အေရးကို ေလးစားမႈျပ႐ုပ္အေနျဖင့္ အစုိးရအပါအ၀င္
အရပ္ဘက္လူ႔အဖြဲ႕အစည္းအခ်ဳိ႕တြင္ အမ်ဳိးသမီးမ်ားအား ေနရာေပးမႈကို အနည္းငယ္
ေတြ႕ျမင္လာရသည္။
သုိ႔ေသာ္ ဆံုးျဖတ္ခ်က္မ်ား ခ်မွတ္ႏုိင္သည့္၊ အဓိကက်သည့္ ရာထူးေနရာမ်ားတြင္ အမ်ဳိးသမီးမ်ား၏
ကိုယ္စားျပဳမႈသည္ အလြန္နည္းပါးေနဆဲပင္ ျဖစ္သည္။
ယင္းနည္းပါးလွသည့္ အေရအတြက္ကို ျမႇင့္တင္ရန္ ႏုိင္ငံေရးပါတီမ်ားက မၾကာမီ က်င္းပေတာ့မည့္
ေရြးေကာက္ပြဲတြင္ ၀င္ေရာက္ယွဥ္ၿပိဳင္ရန္ အမ်ဳိးသမီးအမတ္ေလာင္းမ်ားကို နာမည္စာရင္း
တင္သြင္းလာသည္ကို ေတြ႕ရသည္။
ျပည္ေထာင္စုေရြးေကာက္ပြဲေကာ္မရွင္က ေနာက္ဆံုးရရိွသည့္ စာရင္းအရ ေကာ္မရွင္သုိ႔
ေလွ်ာက္ထားသည့္ ကိုယ္စားလွယ္ေပါင္း ၆,၀၀၀ ေက်ာ္အနက္ အမ်ဳိးသမီးကိုယ္စားလွယ္ေလာင္း
၈၀၀ နီးပါး ပါ၀င္ရာ ၂၀၁၀ ေရြးေကာက္ပြဲႏွင့္ ႏႈိင္းယွဥ္ပါက အေရအတြက္အားျဖင့္
တုိးတက္လာသည္ဟု ဆုိႏုိင္ေသာ္လည္း ရာႏႈန္းအားျဖင့္ တြက္ခ်က္မည္ဆုိပါက နည္းပါးေနဆဲပင္။
အဓိက ပါတီႀကီးႏွစ္ခုအနက္ ျပည္ေထာင္စုၾကံ့ခိုင္ေရးႏွင့္ဖြ႕ံၿဖိဳးေရးပါတီတြင္ အမ်ဳိးသမီး
ကိုယ္စားလွယ္ေလာင္း ခုနစ္ ရာခုိင္ႏႈန္းသာ ပါ၀င္ၿပီး အမ်ဳိးသားဒီမုိကေရစီအဖြဲ႕ခ်ဳပ္မွာေတာ့
၁၅ ရာခုိင္ႏႈန္း ပါ၀င္ေနသည္ကို ေတြ႕ရသည္။
ႏုိင္ငံေရးပါတီကိုဦးေဆာင္ေနသူ အမ်ဳိးသားမ်ားကမူ အမ်ဳိးသမီးကိုယ္စားလွယ္ေလာင္းကို
အေရအတြက္ တစ္ခုအေနျဖင့္ သတ္မွတ္ထည့္သြင္းခ်င္ေသာ္လည္း လက္ေတြ႕အေျခအေနအရ
ကိုယ္စားလွယ္ေလာင္း အရည္အခ်င္းႏွင့္ ကိုက္ညီသူ ရရိွရန္ပင္ အင္မတန္ခက္ခဲေၾကာင္း
တံု႔ျပန္ခဲ့ၾကသည္။
"အမ်ဳိးသမီးေတြကိုေတာ့ အရင္ကထက္စာရင္ ဦးစားေပး စဥ္းစားပါတယ္။ ဒါေပမဲ့
အမ်ဳိးသမီးတုိင္းကလည္း သတ္မွတ္ခ်က္က မီဦးမွကိုး။ တခ်ဳိ႕က်ေတာ့လည္း အရည္အခ်င္းေတာ့
ရိွတယ္၊ ကိုယ့္မိသားစုကုိ ပစ္ထားဖုိ႔ အဆင္မေျပဘူး။ တခ်ဳိ႕က်ေတာ့လည္း စိတ္၀င္စားမႈနည္းတာ၊
တခ်ဳိ႕ကလည္း လုပ္ခ်င္တာပဲသိတာ၊ အရည္အခ်င္းက်ေတာ့ မမီျပန္ဘူး"ဟု ရခိုင္အမ်ဳိးသားပါတီ
အလုပ္အမႈေဆာင္အဖြဲ႕၀င္ ဦးေအးသာေအာင္က ေျပာသည္။
အမတ္ေလာင္းအျဖစ္ အဆုိျပဳသူမ်ားကို အမတ္ေလာင္းအရည္အခ်င္း သတ္မွတ္ခ်က္မီ၊
မမီဆိုတာကို ပါတီမ်ားက စဥ္းစားရာတြင္ အမ်ဳိးသမီးမ်ားထက္ အမ်ဳိးသားမ်ားကို
ပိုမုိဦးစားေပးခဲ့ေသာ္လည္း ၀င္ေရာက္ယွဥ္ၿပိဳင္ရန္ တင္သြင္းခံခဲ့ရသည့္ အမ်ဳိးသမီးအမတ္ေလာင္း
၁၃ ရာခုိင္ႏႈန္းတြင္ မည္ကဲ့သို႔ ေသာအမတ္ေလာင္းမ်ား ပါ၀င္ေနလဲဆုိသည္က
စိတ္၀င္စားဖြယ္ေကာင္းသည္ကေတာ့ အမွန္ပင္။
ေရြးေကာက္ပြဲတြင္ ၀င္ေရာက္ယွဥ္ၿပိဳင္ရသည့္ အဓိက ရည္ရြယ္ခ်က္ႏွင့္ ပတ္သက္ၿပီး
ျမန္မာတုိင္း(မ္)က အမ်ဳိးသမီးကိုယ္စားလွယ္ေလာင္းမ်ားကို ေမးျမန္းသည့္အခါ အမ်ဳိးသမီး
အခြင့္အေရးအတြက္ ေဆာင္ရြက္ေပးလိုသည့္ တူညီသည့္ ဘံုရည္မွန္းခ်က္တစ္ခုကို ေတြ႕ရသည္။
လူထုအတြက္ ေဆာင္ရြက္ေပးလုိသည့္ စိတ္ေစတနာထက္သန္မႈကို အားတက္သေရာ
ေျပာဆုိၾကေသာ္လည္း လႊတ္ေတာ္ႏွင့္ ပတ္သက္၍ ေလ့လာမႈကေတာ့ အားနည္းသည္ကို
ေတြ႕ရသည္။

http://myanmar.mmtimes.com/

Post a Comment

 
Top