0

ဇာနည္ေအာင္| ေသာၾကာေန႔၊ ဇူလုိင္ ၄ ရက္၊ ၂၀၁၄ ခုႏွစ္

အခမဲ့ပညာေရးစနစ္ ထိထိေရာက္ေရာက္ အေကာင္အထည္ေပၚလာေစရန္ ပညာမသင္ၾကားႏိုင္ဘဲ အလုပ္ခြင္၀င္ေနရသည့္ ကေလး၏ ၀င္ေငြကို မိသားစုအား ေထာက္ပံ့ေပးၿပီး ေက်ာင္းေနႏိုင္ေရး စတင္အေကာင္အထည္ေဖာ္သြားမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း ျမန္မာႏိုင္ငံလံုးဆိုင္ရာ ဘက္စံုလႊမ္းျခံဳႏိုင္ေသာ ပညာေရးက႑ေလ႔လာ သံုးသပ္ေရးအဖြဲ႕(CESR) အမ်ဳိးသားအဆင့္ ပညာေရး ကၽြမ္းက်င္ပညာရွင္ ဦးတင္လႈိင္က မဇၩိမကို ေျပာသည္။

အဆိုပါအစီအစဥ္ကို၂၀၁၅-၁၆ ပညာသင္ႏွစ္မွ ပညာေရးဘတ္ဂ်က္တြင္ ထည့္သြင္းေတာင္းခံၿပီး အေကာင္အထည္ ေဖာ္သြားမည္ျဖစ္သည္။

“အခမဲ႔ပညာေရး ပံုေဖာ္ေနေပမယ့္ ထိေရာက္မႈအပိုင္းက အမ်ားႀကီး လိုေနေသးတယ္။ အျပည့္အ၀ ပံုေဖာ္ႏိုင္ဖို႔ဆိုရင္ သူတို႔ရဲ႕ မိသားစုေတြကို ေထာက္ပံ႔မႈလုပ္ကို လုပ္ရမယ္။ လုပ္ႏိုင္ေအာင္ အေျခခံအခ်က္အလက္ေတြ ေကာက္ခံသြားမယ္။ ၿပီးရင္ ၿမိဳ႕နယ္တစ္ခုမွာ စမ္းသပ္ၿပီး ေဆာင္ရြက္ေပးမယ္”ဟု ဦးတင္လႈိင္က ေျပာသည္။

ထိုအစီအစဥ္တြင္ မိသားစု၀င္ေငြအတြက္ အလုပ္လုပ္ေနရေသာ ကေလးမ်ား၏ ၀င္ေငြေထာက္ပံ့ေပးျခင္းအျပင္ မိဘမ်ားက ကေလးမ်ားပညာသင္ေစေရးအတြက္ ပညာေပးေရးအစီအစဥ္မ်ားႏွင့္ ပညာေရး၀န္ႀကီးဌာန အေျခခံပညာ ဆရာ၊ ဆရာမမ်ားက ေက်ာင္းသားမ်ား၏ အိမ္တိုင္ရာေရာက္ ပညာသင္ၾကားႏိုင္ေရးႏွင့္ စည္း႐ံုးရမည့္ အစီအစဥ္မ်ား ပါ၀င္သည္။

အဆိုပါကေလးမ်ားကိုစာရင္းေကာက္ယူမည္ျဖစ္ၿပီး ၀င္ေငြစစ္တမ္းပါ တစ္ပါတည္း ေကာက္ယူမည္ျဖစ္သည္။ ၀င္ေငြမ်ား ႏႈန္းထားတစ္ခု ျပန္လည္သတ္မွတ္ကာ အဆိုပါမိသားစုထံ ေထာက္ပံ့ေပးသြားမည္ၿဖစ္သည္။ ထိုစစ္တမ္းမ်ားကို ရန္ကုန္တိုင္း၊ ပဲခူးတိုင္းႏွင့္ ရွမ္းျပည္နယ္တို႔တြင္ ယခု ပညာသင္ႏွစ္ ၂၀၁၄-၁၅ မွ စတင္ စမ္းသပ္ ေကာက္ယူသြားမည္ျဖစ္သည္။

ပညာေရးကြန္ရက္ ညႇိႏႈိင္းေရးမွဴး ေဒၚစံ၀င့္ခိုင္က “အခမဲ႔ပညာေရး ပီျပင္ဖို႔ ေက်ာင္းစရိတ္ေကာက္ခံေနတဲ့ ေက်ာင္းေတြကို အေရးယူတာမ်ဳိးလုပ္ရမယ္။ အခမဲ႔ပညာေရးစနစ္လို႔ ဟစ္ေႂကြးေနေပမယ့္ လက္ေတြ႕ထိေရာက္မႈ အားနည္းေနေသးပါတယ္”ဟု ေျပာသည္။

ျမန္မာႏိုင္ငံလံုးဆိုင္ရာ ဘက္စံုလႊမ္းၿခံဳႏိုင္ေသာ ပညာေရးက႑ေလ႔လာ သံုးသပ္ေရးလုပ္ငန္း(CESR) အတြဲ(၂) အစီရင္ခံစာ (မူၾကမ္း)အရက႑ ၁၁ ခု ခ်မွတ္ အေကာင္အထည္ ေဖာ္ေဆာင္သြားမည္ျဖစ္ၿပီး ထိုထဲတြင္ အခမဲ႔ပညာေရးစနစ္ အျပည့္အ၀ ပံုေဖာ္ေပးႏိုင္ေရးလည္း ပါ၀င္သည္။

အဆိုပါ (CESR) အဖြဲ႕ကို ျပည္တြင္းမွ ပညာေရးဆိုင္ရာပညာရွင္မ်ား၊ ပညာေရး၀န္ႀကီးဌာနေအာက္ရွိ ပညာေရးမွဴးမ်ား၊ ၀န္ႀကီးဌာနမွ ၫႊန္ၾကားေရးမွဴးခ်ဳပ္မ်ား၊ ႏိုင္ငံေရးပါတီမ်ားမွ တာ၀န္ရွိသူမ်ားႏွင့္ အရပ္ဘက္ပညာေရးအဖြဲ႕အစည္းမ်ားမွ ကိုယ္စားလွယ္မ်ား ပါ၀င္ဖြဲ႕စည္းထားသည္

ပညာေရးအသံုးစရိတ္မ်ား ပိုမိုသံုးစြဲျခင္း၊ မိသားစုစား၀တ္ေနေရးေၾကာင့္ အလုပ္လုပ္ကိုင္ေနရသည့္ ကေလးမ်ား၏ မိသားစုအေျခအေန၊ ဆရာ၊ ဆရာမ်ား ကေလးမ်ားအေပၚ ဂ႐ုစိုက္မႈ၊ ႀကိဳဆိုအားေပးမႈ၊ ဆရာမ်ား၏ အရည္အေသြးကို ၀န္ႀကီးဌာနက စစ္ေဆးေပးမႈႏွင့္ အရည္အေသြး ျမင့္မားလာေစရန္ ေထာက္ပံ့ေပးမႈမ်ားရွိမွသာ အခမဲ႔ပညာေရးစနစ္ အျပည့္အ၀ပံုေဖာ္ႏိုင္မည္ဟု ေဒၚစံ၀င့္ခိုင္က ဆိုသည္။

အလယ္တန္းပညာ သင္ၾကားလိုေသာ ကေလးအေရအတြက္ ထက္၀က္ခန္႔မွာ မိဘ၊ အုပ္ထိန္းသူမ်ား၏ ဆင္းရဲႏြမ္းပါးမႈေၾကာင့္ ေက်ာင္းေနရန္ ခက္ခဲေနသည့္ စိန္ေခၚမ်ားႏွင့္ ႀကံဳေတြ႕ၿပီး ေက်ာင္းေနအရြယ္၌ အလုပ္လုပ္ေနရ၍ အလယ္တန္းအရြယ္ ကေလးႏွစ္သန္းေက်ာ္မွာ ေက်ာင္းေနခြင့္ ေပ်ာက္ဆံုးေနဆဲျဖစ္သည္။

ACM Credit To : Mizzima - News in Burmese
http://www.ayechanmon-news1.com/

Post a Comment

 
Top