0

(Written by: ေဒါက္တာရန္မ်ိဳးသိမ္း)

ျပည္ေထာင္စု ၾကံ့ခိုင္ေရးႏွင့္ ဖြံ႕ၿဖိဳးေရးပါတီ၏ ဗဟိုေကာ္မတီ အစည္းအေ၀းတြင္ ႏိုင္ငံေတာ္ဖြဲ႕စည္းပံု အေျခခံဥပေဒကို ေလ့လာသံုးသပ္ ျပင္ဆင္ေရးႏွင့္ ပတ္သက္၍ ႏိုင္ငံေတာ္ အႀကီးအကဲအခန္းကို ျပင္ဆင္ႏိုင္ရန္ ထည့္သြင္းအဆိုျပဳမည္ျဖစ္ေၾကာင္း အတည္ျပဳ ဆံုးျဖတ္ခ်က္သည္ လတ္တေလာ ျပည္တြင္းႏိုင္ငံေရး အခင္းအက်င္းအေပၚ စိတ္၀င္စားမႈမ်ားကို ျမင့္တက္ေစခဲ့သည္။ အမ်ားစိတ္၀င္စားေနေသာ ပုဒ္မ ၅၉ သည္ ျပည္ခိုင္ၿဖိဳးပါတီ၏ ဖြဲ႕စည္းပံု ေလ့လာသံုးသပ္ေရး အစီရင္ခံစာတြင္ ပါ၀င္လာျခင္းသည္ ႏိုင္ငံေရးအရ စိတ္၀င္စားဖြယ္ျဖစ္သည္။

ျပည္ခိုင္ၿဖိဳးပါတီ၊ ဗဟိုေကာ္မတီ အစည္းအေ၀းတြင္ ႏိုင္ငံေတာ္ အႀကီးအကဲမွာ ရွိသင့္ရွိထိုက္ေသာ အရည္အခ်င္းမ်ားႏွင့္ ပတ္သက္သည့္ ဖြဲ႕စည္းပံု အေျခခံဥပေဒပုဒ္မ ၅၉ ကိုလည္း ေဆြးေႏြးမႈမ်ား ျပဳလုပ္ခဲ့သည္။ ျပည္ခိုင္ၿဖိဳးပါတီ ဗဟိုေကာ္မတီသည္ ႏိုင္ငံေတာ္သမၼတႏွင့္ ဒုတိယသမၼတမ်ား၏ အရည္အခ်င္း သတ္မွတ္ခ်က္တြင္ ပါ၀င္သည့္ တရား၀င္ သားသမီးတစ္ဦးဦး၏ ဇနီး (သို႔မဟုတ္) ခင္ပြန္းသည္ ႏိုင္ငံျခားသား မျဖစ္ေစရဟူသည့္ အခ်က္အား ေလွ်ာ့ခ်ေပးရန္ သေဘာတူ ဆံုးျဖတ္ခဲ့သည္ဟုလည္း သတင္းမ်ားတြင္ ေဖာ္ျပၾကသည္။ အဆိုပါ ဆံုးျဖတ္ခ်က္ပါ ပယ္ဖ်က္မႈကို ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္ႏွင့္ ျပည္လံုးကြၽတ္ ဆႏၵခံယူပြဲတို႔မွတစ္ဆင့္ အတည္ျပဳၿပီးပါက၊ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္သည္ သမၼတအျဖစ္ ေရြးေကာက္ခံႏိုင္ရန္ အလားအလာ ေကာင္းႏိုင္ေျခ ရွိေသာ္လည္း၊ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္၏ သားႏွစ္ဦးသည္ ျမန္မာႏိုင္ငံသားအျဖစ္ ခံယူရန္ မျဖစ္မေန လိုအပ္မည္ျဖစ္သည္။

ျပည္ေထာင္စုၾကံ့ခိုင္ေရးႏွင့္ ဖြံ႕ၿဖိဳးေရးပါတီ ဗဟိုေကာ္မတီ ဒုတိယအႀကိမ္ အစည္းအေ၀းကို ၂၀၁၃ ခုႏွစ္ ဒီဇင္ဘာ ၂၈ ရက္မွ ၃၀ ရက္အထိ က်င္းပခဲ့ၿပီး၊ ႏိုင္ငံေတာ္ဖြဲ႕စည္းပံု အေျခခံဥပေဒကို ေလ့လာသံုးသပ္မႈမ်ား ျပဳလုပ္ခဲ့သည္ဟု ပါတီ၏ သတင္းထုတ္ျပန္ခ်က္တြင္ ေဖာ္ျပထားသည္။ ဖြဲ႕စည္းပံု အေျခခံဥပေဒတြင္ အစားထိုးျခင္း ၁၂ ခ်က္၊ ျဖည့္စြက္ျခင္း ၁၃ ခ်က္၊ ပယ္ဖ်က္ျခင္း ၅ ခ်က္၊ ဇယား ၂ တိုင္းေဒသႀကီး သို႔မဟုတ္ ျပည္နယ္ဥပေဒျပဳ စာရင္းတြင္ ျဖည့္စြက္ျခင္း ၁၁ ခ်က္ႏွင့္ အေျခအေန အခ်ိန္အခါအရ ျပင္ဆင္သင့္ေသာ ျပ႒ာန္းခ်က္ ၆ ခ်က္တို႔ကို သေဘာတူ ဆံုးျဖတ္ခဲ့ၾကသည္ဟု သတင္းထုတ္ျပန္ခ်က္တြင္ ေဖာ္ျပထားေသာ္လည္း၊ အေသးစိတ္ အခ်က္အလက္မ်ားကို တရား၀င္ ထုတ္ျပန္ထားသည္ကို မေတြ႕ရွိရေပ။ ျပည္ခိုင္ၿဖိဳးပါတီသည္ အခ်က္ေပါင္း (၄၇) ခ်က္ပါ ဖြဲ႕စည္းပံုအေျခခံဥပေဒ ေလ့လာသံုးသပ္ေရး အစီရင္ခံစာကို ပူးေပါင္းေကာ္မတီသို႔ ေပးပို႔မည္ျဖစ္သည္။

ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္မွ ဖြဲ႕စည္းထားေသာ ဖြဲ႕စည္းပံုအေျခခံဥပေဒ ေလ့လာသံုးသပ္ေရး ပူးေပါင္းေကာ္မတီသည္ ၂၀၁၄ ခုႏွစ္ ဇန္န၀ါရီ ၃၁ ရက္မတိုင္မီ ေလ့လာသံုးသပ္ခ်က္ အစီရင္ခံစာကို ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္သို႔ တင္သြင္းရမည္ျဖစ္သည္။ ျပည္ခိုင္ၿဖိဳးပါတီ၊ ဒီခ်ဳပ္ပါတီ အပါအ၀င္ ႏိုင္ငံေရးပါတီမ်ား၊ တိုင္းရင္းသားႏိုင္ငံေရး ပါတီမ်ားႏွင့္ တပ္မေတာ္တို႔သည္ သီးျခားအဆိုျပဳခ်က္မ်ားကို ေကာ္မတီသို႔ ၂၀၁၃ ခုႏွစ္ ဒီဇင္ဘာ ၃၁ ရက္ ေနာက္ဆံုးထားလ်က္၊ တင္သြင္းခဲ့ၿပီးျဖစ္သည္။ ပူးေပါင္းေကာ္မတီသို႔ တင္သြင္းမည့္ ျပည္ခိုင္ၿဖိဳးပါတီ၏ အဆိုျပဳခ်က္မ်ားႏွင့္ တပ္မေတာ္သား လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္မ်ား၏ အဆိုျပဳခ်က္မ်ားကို ဆန္းစစ္သံုးသပ္လွ်င္ ၂၀၁၅ ခုႏွစ္ အေထြေထြေရြးေကာက္ပြဲ မတိုင္မီ ဖြဲ႕စည္းပံုအေျခခံဥပေဒ ျပင္ဆင္ႏိုင္ေျခကို တြက္ခ်က္သံုးသပ္ႏိုင္မည္ျဖစ္သည္။

ဖြဲ႕စည္းပံုအေျခခံဥပေဒ ေလ့လာသံုးသပ္ေရး ကာလတြင္ ပုဒ္မ ၅၉ (စ)သည္ ေရပန္းအစားဆံုး ျပ႒ာန္းခ်က္တစ္ခု ျဖစ္သည္။ ႏိုင္ငံေတာ္သမၼတႏွင့္ ဒုတိယသမၼတမ်ား၏ အရည္အခ်င္း သတ္မွတ္ခ်က္မ်ားႏွင့္ ဆက္စပ္ေသာ ပုဒ္မ ၅၉ တြင္ ပုဒ္မခြဲ (စ)သည္ မိမိကိုယ္တိုင္ေသာ္ လည္းေကာင္း၊ မိမိ၏ မိဘတစ္ပါးပါးေသာ္ လည္းေကာင္း၊ မိမိ၏ဇနီး သို႔မဟုတ္ ခင္ပြန္းေသာ္ လည္းေကာင္း၊ မိမိ၏ တရား၀င္သားသမီး တစ္ဦးဦးေသာ္ လည္းေကာင္း၊ ထိုတရား၀င္သားသမီး တစ္ဦးဦး၏ ဇနီးသို႔မဟုတ္ ခင္ပြန္းေသာ္ လည္းေကာင္း၊ ႏိုင္ငံျခားအစိုးရ၏ ေက်းဇူးသစၥာေတာ္ကို ခံယူေစာင့္ေရွာက္ ႐ုိေသသူ သို႔မဟုတ္ ႏိုင္ငံျခားအစိုးရ၏ လက္ေအာက္ခံျဖစ္သူ သို႔မဟုတ္ တိုင္းတစ္ပါး၏ ႏိုင္ငံသားျဖစ္သူမ်ား မျဖစ္ေစရ။ ထိုသူမ်ားသည္ ႏိုင္ငံျခားအစိုးရ၏ လက္ေအာက္ခံျဖစ္သူေသာ္ လည္းေကာင္း၊ တိုင္းတစ္ပါး၏ ႏိုင္ငံသားေသာ္ လည္းေကာင္း၊ ခံစားရေသာ အခြင့္အေရးမ်ားႏွင့္ ေက်းဇူးခံစားခြင့္မ်ားကို ခံစားႏိုင္ခြင့္ရွိသူမ်ား မျဖစ္ေစရဟု ျပ႒ာန္းထားသည္။ ပုဒ္မ ၅၉ (စ) တြင္ မိမိ၏ တရား၀င္ သားသမီးတစ္ဦးဦးေသာ္ လည္းေကာင္း၊ ထိုတရား၀င္ သားသမီးတစ္ဦးဦး၏ ဇနီး ႔မဟုတ္ ခင္ပြန္းေသာ္လည္းေကာင္းဟူသည့္ အပိုဒ္ကို ျဖဳတ္ပယ္ျပင္ဆင္ႏုိင္မည္ဆိုလွ်င္ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုၾကည္ အေနျဖင့္ သမၼတအျဖစ္ ၀င္ေရာက္အေရြးခံႏိုင္ရန္ အျပည့္အ၀ လမ္းပြင့္သြားႏိုင္ဖြယ္ ရွိေနသည္။

အကယ္စင္စစ္ ပုဒ္မ ၅၉ (စ)ပါ ျပ႒ာန္းခ်က္မ်ားကို ပယ္ဖ်က္ႏိုင္ရန္ သို႔မဟုတ္ ျပင္ဆင္ႏိုင္ရန္ ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္တြင္ အမ်ားစုပါတီျဖစ္ေသာ ျပည္ခိုင္ၿဖိဳးပါတီ၏ အဆိုျပဳခ်က္သည္ ႏိုင္ငံေရးအရ အားေကာင္းေသာ္လည္း၊ ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္ ၇၅ ရာခိုင္ႏႈန္းေက်ာ္၏ ေထာက္ခံမႈကို ရရွိမွသာ၊ ပုဒ္မ ၅၉ အပါအ၀င္ အဓိကပုဒ္မေပါင္း ၇၄ ခုကို ျပင္ဆင္ႏိုင္ရန္ ပထမအဆင့္ အေနျဖင့္ အထေျမာက္မည္ ျဖစ္သည္။ ေနာက္တစ္ဆင့္မွာ ျပည္လံုးကြၽတ္ ဆႏၵခံယူပြဲျဖစ္ၿပီး၊ မဲေပးပိုင္ခြင့္ရွိသူ၏ ထက္၀က္ေက်ာ္က ေထာက္ခံရမည္ျဖစ္သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ျပည္ေထာင္စုၾကံ့ခိုင္ေရးႏွင့္ ဖြံ႕ၿဖိဳးေရးပါတီက ျပင္ဆင္ရန္ သို႔မဟုတ္ ပယ္ဖ်က္ရန္ ေထာက္ခံအဆိုျပဳ႐ုံမွ်ျဖင့္၊ ျပင္ဆင္မႈ အထမေျမာက္ႏိုင္ေသးေၾကာင္း၊ တပ္မေတာ္သား လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္မ်ား၏ ေထာက္ခံမႈကို မရရွိလွ်င္၊ ပုဒ္မ ၅၉ အပါအ၀င္ ဖြဲ႕စည္းပံု အေျခခံဥပေဒပါ ပုဒ္မမ်ားအားလံုးကို ျပင္ဆင္ႏိုင္ရန္ ျဖစ္ႏိုင္ေျခ မရွိေၾကာင္း သံုးသပ္ေတြ႕ရွိရသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ဖြဲ႕စည္းပံု အေျခခံဥပေဒ ျပင္ဆင္ေရးတြင္ တပ္မေတာ္သား လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္မ်ားသည္ အဆံုးအျဖတ္ အစုအဖြဲ႕ ျဖစ္သည္ဟု ေကာက္ခ်က္ျပဳႏိုင္သည္။

ထို႔ေၾကာင့္ ဖြဲ႕စည္းပံုအေျခခံဥပေဒ ျပင္ဆင္ေရးႏွင့္ ဆက္စပ္လ်က္ တပ္မေတာ္ကို မည္သုိ႔ခ်ဥ္းကပ္ ေဆြးေႏြးမည္ကို လက္ေတြ႕က်က် စဥ္းစားႏိုင္ရန္ လိုအပ္မည္ျဖစ္သည္။ အက်ဳိးစီးပြားမ်ားႏွင့္ ဆက္စပ္ေနသည့္အေလ်ာက္ ျပည္ခိုင္ၿဖိဳးပါတီ၊ ဒီခ်ဳပ္ပါတီ၊ တိုင္းရင္းသားပါတီမ်ားႏွင့္ အျခားပါတီမ်ား၏ ေခါင္းေဆာင္မ်ားသည္ တပ္မေတာ္ အႀကီးအကဲမ်ားႏွင့္ အလုပ္သေဘာ ေတြ႕ဆံုေဆြးေႏြးမႈမ်ား၊ ႏိုင္ငံေရးအရ အေပးအယူမ်ားတို႔ကို ျပဳလုပ္ႏိုင္မွသာ၊ ဖြဲ႕စည္းပံုအေျခခံဥပေဒ ျပင္ဆင္ေရးသည္ ပိုမိုခရီးေပါက္ႏိုင္ဖြယ္ ရွိသည္ဟု မွတ္ခ်က္ျပဳႏိုင္သည္။

ျပည္ေထာင္စုၾကံ့ခိုင္ေရးႏွင့္ ဖြံ႕ၿဖိဳးေရးပါတီ၏ သမၼတႏွင့္ ဒုတိယသမၼတမ်ား၏ အရည္အခ်င္း သတ္မွတ္ခ်က္မ်ားႏွင့္ ဆက္စပ္ေသာ ပုဒ္မ (၅၉) ကို ျပင္ဆင္ျခင္း၊ ပယ္ဖ်က္ျခင္းတို႔ကို ထင္ဟပ္သည့္ ဆံုးျဖတ္ခ်က္၏ ေနာက္ကြယ္တြင္ ႏိုင္ငံေရးဗ်ဴဟာ ခင္းမႈမ်ား ရွိေနႏိုင္သည္ကိုလည္း ထည့္သြင္းစဥ္းစားရန္ လိုအပ္မည္ျဖစ္သည္။ အဆိုပါ ဆံုးျဖတ္ခ်က္ကို အေၾကာင္းျပဳလ်က္ ျပည္ခိုင္ၿဖိဳးပါတီ ေခါင္းေဆာင္မ်ားႏွင့္ ဒီခ်ဳပ္ပါတီ ေခါင္းေဆာင္မ်ားအၾကား ယံုၾကည္မႈႏွင့္ နားလည္မႈကို ပိုမိုျမႇင့္တင္လာႏိုင္ရန္ ရည္ရြယ္သည့္အျပင္ ႏိုင္ငံေရးအရ သေဘာထားႀကီးမႈႏွင့္ ရင့္က်က္မႈတို႔ကို ကိုယ္စားျပဳႏိုင္ရန္ ရည္ရြယ္ပံုရသည္။

လက္ေတြ႕က်က် ဆန္းစစ္လွ်င္ ၂၀၁၅ ခုႏွစ္ ေရြးေကာက္ပြဲမတိုင္မီ ကာလတြင္ ႏိုင္ငံေတာ္ဖြဲ႕စည္းပံု အေျခခံဥပေဒ ပုဒ္မ (၅၉) အပါအ၀င္ အဓိကပုဒ္မ (၇၄) ခုကို ျပင္ဆင္ႏိုင္ရန္မွာ ျဖစ္ႏိုင္ေျခ နည္းပါးလ်က္ရွိသည္ဟု ေကာက္ခ်က္ျပဳႏိုင္သည္။ ဖြဲ႕စည္းပံု အေျခခံဥပေဒ၏ သာမန္ပုဒ္မမ်ားသာ ျပင္ဆင္ႏိုင္ေျခ ျမင့္မားၿပီး တပ္မေတာ္ႏွင့္ ဆက္စပ္ေသာ ျပ႒ာန္းခ်က္မ်ားကို ျပင္ဆင္ႏိုင္ေျခမွာ ၂၀၁၅ ခုႏွစ္မတိုင္မီ ကာလတြင္ ျဖစ္ႏိုင္ေျခမရွိဟု သံုးသပ္ႏိုင္သည္။

နိဂံုး
အခ်ဳပ္အားျဖင့္ဆိုေသာ္ လာမည့္လႊတ္ေတာ္ အစည္းအေ၀းမ်ားတြင္ တင္သြင္းမည့္ ဖြဲ႕စည္းပံုအေျခခံဥပေဒ ေလ့လာသံုးသပ္ေရး ပူးေပါင္းေကာ္မတီ၏ အစီရင္ခံစာသည္ ျမန္မာ့ႏိုင္ငံေရး ေရွ႕ခရီးႏွင့္ လည္းေကာင္း၊ ႏိုင္ငံတကာ မ်က္ႏွာစာတြင္ ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ ပံုရိပ္ႏွင့္လည္းေကာင္း မ်ားစြာဆက္စပ္ေနသည္။ ၂၀၁၄ ခုႏွစ္ လႊတ္ေတာ္အစည္းအေ၀းမ်ားတြင္ ဖြဲ႕စည္းပံု ျပင္ဆင္ေရးဆိုင္ရာ ေဆြးေႏြးမႈမ်ားႏွင့္ ျပည့္ႏွက္ေနႏိုင္ေသာ္လည္း နဖူးေတြ႕ဒူးေတြ႕ ဖြဲ႕စည္းပံုအေျခခံဥပေဒ ျပင္ဆင္သည့္ အဆင့္ကိုမူ ၂၀၁၅ ခုႏွစ္ ႏွစ္ဦးပိုင္းေရာက္မွသာ ေဖာ္ေဆာင္ႏိုင္ဖြယ္ ရွိေနသည္။ ဖြဲ႕စည္းပံု အေျခခံဥပေဒ ျပင္ဆင္ေရးသည္ တပ္မေတာ္သား လႊတ္ေတာ္ကိုယ္စားလွယ္မ်ား မေထာက္ခံလွ်င္ အထမေျမာက္ႏိုင္သည့္အေလ်ာက္ ႏိုင္ငံေရးေခါင္းေဆာင္မ်ားႏွင့္ တပ္မေတာ္ေခါင္းေဆာင္မ်ားအၾကား ပြင့္လင္းျမင္သာမႈရွိေသာ အလုပ္သေဘာ ေတြ႕ဆံုေဆြးေႏြးမႈမ်ားသည္ ၂၀၁၄ ခုႏွစ္အတြင္း ႐ုပ္လံုးေပၚလာေရးသည္ ျမန္မာ့ႏိုင္ငံေရး စပ္ကူးမပ္ကူး၏ အဓိက လိုအပ္ခ်က္ဟုပင္ သတ္မွတ္ႏိုင္သည္။ ျပည္ခိုင္ၿဖိဳးပါတီသည္ ႏိုင္ငံေရးဗ်ဴဟာႏွင့္ အစီအမံမ်ားကို စနစ္က်သိမ္ေမြ႕စြာ ျပင္ဆင္ေနသည့္အျပင္ ျပည္သူလူထု အေျချပဳ ႏိုင္ငံေရးပါတီ တစ္ခုအျဖစ္ တည္ေဆာက္ႏိုင္ရန္ ျပင္ဆင္ေနသည့္ တစ္ခ်ိန္တည္းတြင္ အမ်ဳိးသားဒီမိုကေရစီ အဖြဲ႕ခ်ဳပ္၊ တိုင္းရင္းသားႏိုင္ငံေရး ပါတီမ်ားႏွင့္ အျခားပါတီမ်ားသည္ စနစ္က် ပြင့္လင္းျမင္သာေသာ ျပင္ဆင္မႈမ်ားႏွင့္ ပါတီတည္ေဆာက္ေရးကို ႐ုပ္လံုးေပၚေအာင္ အားမထုတ္ႏိုင္လွ်င္ ေရရွည္ႏိုင္ငံေရး စႀကႍလမ္းတြင္ နိမ့္ပါးမႈမ်ား၊ အားနည္းမႈမ်ား၊ အဆင္မေျပ ႐ႈပ္ေထြးမႈမ်ားႏွင့္ ၾကံဳလာရႏိုင္သည္ကို မ်က္ျခည္မျပတ္သင့္ပါေၾကာင္း ျပည္သူလူထု အက်ဳိးေမွ်ာ္ ႏိႈးေဆာ္လိုက္ရပါသည္။

(၂၀၁၂ ခုႏွစ္ ႏုိ၀င္ဘာလက က်င္းပခဲ့ေသာ ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္ အစည္းအေ၀းကုိ ေတြ႕ရစဥ္)

Aye Chan Mon# Credit To :Eleven Media Group > ျပန္လည္ မ်ေ၀ျခင္း ျဖစ္ပါသည္
2

Post a Comment

 
Top