0

ျဖိဳးလြင္ေအာင္

ရန္ကုန္ ၊ ႏို၀င္ဘာ ၂၈ ။ ။ ရန္ကုန္- မႏၲေလးရထားလမ္း အဆင့္ျမႇင့္ တင္ေရးလုပ္ငန္းမ်ား အတြက္ ဂ်ပန္ နိုင္ငံမွ နည္းပညာႏွင့္ ေခ်းေငြ အကူ အညီမ်ား ေပးသြားမည္ျဖစ္ ေၾကာင္း ရထားပို႔ေဆာင္ေရးဝန္ ႀကီးဌာနမွ သိရသည္။

လက္ရွိတြင္ ဂ်ပန္နိုင္ငံမွ ရန္ကုန္-မႏၲေလး ရထားလမ္းပိုင္း အဆင့္ျမႇင့္ တင္ေရး ပထမအဆင့္ တြင္ ဗဟိုမွရထားေျပးဆြဲမႈကိုထိန္း ခ်ဳပ္သည့္ စနစ္ႏွင့္ ေဘးအႏၲရာယ္ ကင္းရွင္းေရးဆိုင္ရာ ပစၥည္းကိရိ ယာမ်ား တပ္ဆင္ အသုံးျပဳျခင္း လုပ္ငန္းမ်ားပါဝင္ၿပီး ယင္းစီမံ ကိန္းမ်ားအတြက္ ဂ်ပန္အစိုးရထံ မွ ေခ်းေငြႏွင့္နည္းပညာမ်ားကို ရယူသြားမည္ျဖစ္ေၾကာင္း ရထား ပို႔ေဆာင္ေရးဝန္ႀကီးဌာန ျပည္ ေထာင္စုဝန္ႀကီး ဦးသန္းေဌးက ေျပာသည္။

ဝန္ႀကီးဦးသန္းေဌးက ''အခု ၂၀၁၃ခုႏွစ္အတြင္းမွာ ျမန္မာနိုင္ငံ ကို ဂ်ပန္နိုင္ငံက အကူအညီေပး မယ့္ စီမံကိန္း ၁၁ခုထဲမွာ ရန္ကုန္- မႏၲေလး ရထားလမ္းအဆင့္ျမႇင့္ တင္ေရးလုပ္ငန္းအတြက္ ေခ်းေငြ နဲ႔ နည္းပညာ အကူအညီေပးမယ့္ အစီအစဥ္လဲပါတယ္။ အခု ဂ်ပန္ ေခ်းေငြ နဲ႔ဝယ္ ထားတဲ့ ရထားသံ လမ္းသုံးပစၥည္းေတြကို အသုံးျပဳ တဲ့နည္းပညာကို ဂ်ပန္ကပညာ ရွင္ေတြက သင္ေပးဖို႔ ဒီကိုေရာက္ ေနပါၿပီ''ဟုေျပာသည္။

နိုဝင္ဘာ၂၇ ရက္က ရန္ကုန္ ဘူတာႀကီး၌ျပဳလုပ္သည့္ ဂ်ပန္ အျပည္ျပည္ ဆိုင္ ရာ ပို႔ေဆာင္ေရး အဖြဲ႕အစည္း(JITI)မွ ျမန္မာ့မီး ရထားသို႔ ရထားသံ လမ္းသုံးပစၥည္း မ်ားေပးအပ္ပြဲတြင္ ဝန္ႀကီးက ယင္း ကဲ့သို႔ေျပာၾကား ခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။

လက္ရွိတြင္ ရန္ကုန္-မႏၲေလး ရထားလမ္းအား အဆင့္ျမႇင့္တင္ နိုင္ရန္ အတြက္ ဂ်ပန္နိုင္ငံမွ သံ လမ္းျပဳျပင္ထိန္းသိမ္းေရး လုပ္ငန္း သုံးပစၥည္း ၇၄မ်ိဳး၊ စက္ပစၥည္း အေရအတြက္ ၆၁ဝကို ဝယ္ယူ ထားၿပီး ယင္းစက္ပစၥည္းမ်ားကို အသုံးျပဳနိုင္ရန္အတြက္ ဂ်ပန္နိုင္ငံ မွပညာရွင္ ၁ဝဦးက ေရွ႕ေျပးစီမံ ကိန္းအျဖစ္ ရန္ကုန္-ပဲခူးလမ္းပိုင္း တြင္ လက္ေတြ႕သင္တန္းမ်ားေပး လ်က္ရွိေၾကာင္း သိရသည္။

ရန္ကုန္-မႏၲေလး ရထား လမ္းပိုင္း အဆင့္ျမႇင့္တင္ေရးစီမံ ကိန္းတြင္ ပထမအဆင့္တြင္ ရန္ကုန္ -ေတာင္ငူလမ္းပိုင္း ၁၁၆မိုင္၊ ဒု တိယ အဆင့္ ေတာင္ငူ-ရမည္း သင္းလမ္းပိုင္း ၁၀၈ဒသမ၅မိုင္ ႏွင့္ တတိယအဆင့္ ရမည္းသင္း -မႏၲေလးလမ္းပိုင္း ၁၁၁မိုင္ဟူ၍ အပိုင္းသုံးပိုင္းခြဲကာ ျမန္မာ့မီးရ ထားကတာဝန္ရွိသူမ်ားႏွင့္ ဂ်ပန္ နိုင္ငံ (JICA)မွပညာရွင္မ်ားပူး ေပါင္းကာ မီးရထားလမ္းပိုင္း အဆင့္ျမႇင့္တင္ေရးအတြက္ လို အပ္သည့္ အခ်က္အလက္မ်ား ကို ေရးဆြဲလ်က္ရွိေၾကာင္း သိရသည္။

ေအးခ်မ္းမြန္ Credit To >Yangon Media Group < Thankhttps://www.facebook.com/excellencemedia

Post a Comment

 
Top