0

ၿဖိဳးေ၀လင္း| ေသာၾကာေန႔႔၊ ဇြန္လ ၂၀ ရက္၊ ၂၀၁၄ ခုႏွစ္

ျပည္တြင္းထုတ္စက္မႈဇုန္ကားမ်ားကို ယာဥ္အိုယာဥ္ေဟာင္းအပ္ႏွံသည့္ ပံုစံအတိုင္း ၂၀၁၄ ခုႏွစ္အတြင္း အပ္ႏွံခြင့္ျပဳမည္ဟု ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္တြင္ ကတိျပဳ ေၾကညာခဲ့ၿပီး ႏွစ္ရက္အတြင္းက်ပ္ ၁၇ သိန္းေက်ာ္ က်ဆင္းသြားသည့္ စလစ္ေစ်းမွာ ဇြန္လတတိယပတ္အတြင္း က်ပ္ ၁၀ သိန္းခန္႔ ျပန္လည္ျမင့္တက္လာသည္ဟု စလစ္ အေရာင္းအ၀ယ္ျပဳလုပ္ေနသည့္ အသိုင္းအ၀ိုင္းထံမွသိရသည္။

“လႊတ္ေတာ္မွာေၾကညာခဲ့တာက ၂၀၁၄ အတြင္းမွာ ဇုန္ကားေတြကိုအပ္ႏွံခြင့္ျပဳမယ္လို႔ေျပာသြားတာ။ ရက္အတိ အက်ေျပာသြားတာမဟုတ္ေတာ့ ေၾကညာတဲ့ရက္ပိုင္းကေတာ့ စလစ္ေစ်းက ထိုးက်သြားတယ္။ ဒါေပမဲ့ စလစ္လိုအပ္ခ်က္က ျမင့္ေနေတာ့ တရိပ္ရိပ္ျပန္တက္လာတယ္” ဟု စလစ္ပြဲစားလုပ္ကိုင္ေနသူ တစ္ဦးက မဇ္ၥ်ိမကို ေျပာသည္။

ျပည္တြင္းစလစ္ေစ်းႏႈန္းမွာ ျပည္သူ႕လႊတ္ေတာ္အတြင္း ေၾကညာခဲ့သည့္ ဇြန္လ ၁၀ ရက္ ညေနပိုင္းမွစတင္၍ ျပန္လည္က်ဆင္းလာခဲ့ရာမွ ဇြန္လ ၁၂ ရက္ စလစ္ေပါက္ေစ်းမွာ က်ပ္သိန္း ၁၀၀ ၀န္း က်င္သာရွိခဲ့ၿပီး ဇြန္လ ၁၉ ရက္တြင္ စလစ္ တစ္ေစာင္ကို က်ပ္သိန္း ၁၁၀ အထိ ျပန္လည္ျမင့္တက္လာျခင္းျဖစ္သည္။

“ ဒီေန႔ စလစ္က ၁၁၀ ကို၀ယ္လုိ႔မ ရဘူး။ ဇုန္ကားေတြကို ေၾကညာခဲ့တဲ့ေနာက္ပိုင္းေတာ့ စလစ္က အ၀ယ္ေအးသြားၿပီး ေစ်းလည္းက်လာတယ္။ အခုအ၀ယ္ျပန္ လိုက္လာတယ္ ” ဟု ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ ေရာင္း၀ယ္သူ ဦးသိန္းထြန္းက ေျပာသည္။

ယခုရက္ပိုင္း စက္မႈဇုန္ထုတ္ကားေစ်းႏႈန္းမ်ားမွာလည္း ျပန္လည္က်ဆင္းလာခဲ့ၿပီး က်ပ္ ၅၂ သိန္းအထိ ျမင့္တက္ေနသည့္ စက္မႈဇုန္ထုတ္ ဂ်စ္ကားေစ်းမွာ ယခု ၄၅ သိန္းသုိ႔က်ဆင္းသြားခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္ဟု ၎က ေျပာသည္။

ယာဥ္အိုယာဥ္ေဟာင္းအပ္ႏွံမႈ အစီအစဥ္အရ ထုတ္ေပးသည့္ စလစ္ေစ်းႏႈန္းမ်ားသာ ျမင့္တက္လာသည္ မဟုတ္ဘဲ ယခုေနာက္ပိုင္းျပည္ပမွ တင္သြင္းသည့္ကား အမ်ားစုမွာ အငွားယာဥ္အျဖစ္အသံုးျပဳမည့္ ယာဥ္အမ်ားစုျဖစ္ေနသျဖင့့္ တကၠစီစလစ္ ေစ်းလည္းျမင့္တက္လာသည္ဟု ဦးသိန္းထြန္း ကေျပာသည္။

“ တကၠစီစလစ္တစ္ေစာင္ကို အရင္က ၅၇ သိန္း၊ ၅၈ သိန္းေလာက္ပဲရွိတာ။ အခု ၆၅ သိန္းေလာက္ကုိ ေပါက္ေနတယ္။ အခု အငွားယာဥ္သြင္းတဲ့ သူေတြမ်ားေနေတာ့ အနည္းဆံုးေလး၊ ငါးသိန္းေလာက္တက္လာတယ္ ” ဟု ၎က ဆိုသည္။

Aye Chan Mon Credit To:Mizzima - News in Burmese
http://www.ayechanmon-news1.com/

Post a Comment

 
Top